15 неща, заради които служителите намразват своя шеф

15 неща, заради които служителите намразват своя шеф

Всeки обича да вярва, че e страхотен шеф. Всички го обичат и са доволни от неговото управление.

Всъщност, шефовете са сигурни в това, тъй като никой никога не им се оплаква от начина им на ръководене.

Проучвания обаче показват, че около 50% от хората, които напускат работа, стигат до това решение заради натрупано недоволство от техния шеф.

Или с други думи, не всеки става за лидер. Фактът, че никога не чувате екипа ви да се оплаква от вас, не означава, че всичко върви по вода.

Това единствено доказва, че служителите ви  не споделят всичко, което имат да казват, особено когато то касае вас.

Това са 15 неща, заради които хората намразават своя шеф, но никога не биха му ги казали лице в лице.

1.Вие сте некомпетентни

Много от нас са работили за шефове, които са се озовали сякаш по недоразумение на висша ръководна позиция. Те нямат нито техническите, нито лидерските умения, нужни за ръководене на други хора, особено на такива, които са по-компетентни от самите тях.

Още по-дразнещо става, когато шефът поиска да бъде включен във всеки аспект от процеса на работа, за да може да упражнява по-директен и строг контрол, въпреки че му липсват каквито и да е било познания, които биха били от полза за екипа.

2. Показвате пристрастия

Това, че харесвате някого, не означава, че всичко, което той прави е най-качественото и, че заслужава да получи по-добри възможности за развитие от останалите.

Не са много нещата, които могат да бъдат по-разрушителни за един екип, от очевидните пристрастия на неговия лидер. Служителите ви ще намразят не само вас, но и колеги им, които са били „облагодетелствани“ от вашето внимание. Споделяйте обичта и възможностите поравно и с всички.

3. Искате да чувате само съгласие

Хубаво е, че сте шеф, който слуша своите служители. Лошото в случая е, че искате да чувате единствено съгласие и позитивни оценки за вашите идеи и предложения. Изследвания показват, че при 70% от провалилите се проекти, членовете на екипа осъзнават, че задачата им е обречена на неуспех, преди дори да са започнали работа. Когато решите да игнорирате чуждото мнение и критики, вие тласкате екипа си по пътя към един неизбежен провал.

4. Делегирате, без да давате власт

Ако делегирате задачи, без да давате нужната власт, за да могат служителите ви да вземат важни решения, най-вероятно страдате от мания за контрол. Искате някой друг да свърши работата, но не позволявате да го направи, без преди това да се допита до вас. Това отнема на хората чувството за отговорност и собственост, превръщайки ги в най-обикновени оперативни работници, които няма почти никакво влияние върху крайните резултати.

5. Вие сте нерешителни

Хората имат нужда от ясна посока. Те искат да знаят точно какво трябва да се направи и до кога. Не може да бъдете ефективен лидер, ако не знаете на къде сте се запътили. Нерешителността влияе на вярата на служителите в успеха на поетите инициативи, а както всички знаем, никой не иска да бъде от губещия отбор.   

6. Не можете да се концентрирате

Едно от малкото неща, по-лоши от нерешителността, е липсата на концентрация. Постоянната промяна в приоритетите обърква вашите служители, които губят представа за мисията и целите на компанията. Вземете решение и се придържайте към него, докато не завършите работата. 

7. За вас важат различни правила

 

Има определени ползи и облаги, които вървят ръка за ръка с управленския пост. Всеки е наясно с този факт и до голяма степен това е причината да искат да станат мениджъри. Хората започват да се дразнят, когато тези привилегии надхвърлят общоприетите фирмени стандарти.

В една фирма работих за шеф, който ни забрани да му се обаждаме след 19:00 през уикенда, защото това било време, в което искал да бъде само със семейството си. Същият този мениджър обаче нямаше проблем да се обажда на своите служители, през почивните дни или през тяхната отпуската, когато си поиска.

8. Вие сте сексист

Да, това продължава да бъде проблем и днес. Бихме искали да вярваме, че сме превъзмогнали този начин на мислено, но истината е, че все още има хора, които се държат със служителите си от женски пол по напълно неприемлив начин.

9. Не сте там, когато екипът ви има нужда от вас

Веднъж, когато кандидатствах за позиция на програмен мениджър, бях попитан от директор човешки ресурси какъв е стилът ми на ръководство. Аз отговорих, че обичам споделям своя контрол и власт с моите служители и, че съм готов да си изцапам ръцете, когато е необходимо.

Неговият отговор беше: „Това е хубаво, защото последният мениджър беше страхотен администратор, но никой не можеше да го намери, когато ситуацията ставаше по-напечена“.   

10. Вие сте микромениджър

Никой не обича микромениджърите. Дишането във врата и постоянно питате „Готови ли сте?", единствено дразни и изнервя вашите служители. Дайте им възможност да постигнат успех без междувременно да ги докарате до лудост.

11. Карате ги да се чувстват, все едно работят за вас

Хората предпочитат да работят с вас, а не за вас, да се чувстват като част от един голям екип, който работи заедно за постигането на общи цели. Служителите ви знаят, че вие сте шефът, няма нужда да им го напомняте, като се държите заповеднически.

12. Готови сте да жертвате служителите си, за да постигнете целите си

Когато нещата не вървят по план, а бъдете сигурни, че това ще се случи, без значение колко сте добри, не прехвърляйте вината само върху вашите служители.

Като лидери, вие винаги трябва да споделяте част от отговорността, както при успехите, така и при провалите. Може да не сте дали достатъчно ясни заръки, да не сте избрали правилния човек за задачата или пък да не сте указали достатъчно подкрепа на екипа при последващите действия. Няма вариант, при който да сте 100% безгрешни.

13. Очаквате от вашите служители да бъдат работохолици

Говорите за това, колко важно е служителите ви да се радват на добър баланс между своя личен и професионален живот, но същевременно с това определяте стриктни крайни срокове, които изискват работа през уикенда и вечерта.  

Добрите взаимоотношения се градят на базата на взимане и даване. Взимате нещо от вашите служители и им давате друго в замяна. Когато този процес стане едностранен и вие започнете да вземате повече, отколкото да давате, може да очаквате влошаване на връзката ви с вашия екип.

14. Не ги подкрепяте

Най-важното нещо, което хората очакват от своя шеф, е подкрепата.   Подадена ръка в труден момент, казана добра дума за насърчение и мотивация, и защита срещу несправедливи критики. Това са нещата, които правят разлика между посредствения и страхотния шеф.

15. Всичко се върти около вас

Всеки, който идва на работа иска да знае, че си е свършил добре работата. Един от начините служителите ви да разберат, че сте доволни от тяхната работа е да покажете признателност и да ги похвалите за постигнатите резултати. Ако си преписвате заслуги за всеки успех, вие ги ограбвате от чувството им за значимост и себестойност, превръщайки работата им в поредното задължение. 

Замислете се над вашия стил на управление и отбележете колко от тези неща се отнасят и за вас и ако искате да запазите вашите най-добри служители, направете нужните промени възможно най-бързо.

Ако се чудите откъде да започнете, извинението винаги е едно добро начало.

Гордън Тредголд, основател на Gordon Tredgold LLC, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ