Добрата комуникация се отплаща с ангажираност и мотивация

Добрата комуникация се отплаща с ангажираност и мотивация

Процесът по управление на таланти в Lidl обхваща 100% от служителите, споделя Катерина Шопова директор „Човешки ресурси“, „Лидл България“

- Кои ще бъдат най-стой­ностните HR политики в постпандемичното бъдеще?

- Кризата безспорно ускори някои HR процеси. Сред най-ярките примери е дигитализацията – въведохме изцяло онлайн процедура за подбор; дигитализирахме процеса по онбординг и обученията. Стартирахме вътрешни дигитални HR услуги, които улесняват работата на служителите. Вярвам, че в бъдеще тези HR политики ще заемат все по-важно място. Разбира се, други ключови приоритети ще продължат да имат своята добавена стойност в дългосрочен план: развитието на лидерски компетенции сред по-широк кръг мениджъри, изграждането на силен работодателски бранд и най-важното – фокусът върху благосъстоянието на служителите и създаването на подкрепяща работна среда.

- Лидерската култура е ключова в трудни моменти. Как ръководителите в компанията отговориха на това предизвикателство?

- Ефективното лидерство, добрата комуникация и устойчивата HR стратегия винаги са били приоритет в Lidl. Именно искрената, ясна и навременна комуникация, както и изграденото доверие между лидерите и служителите ни, позволиха да продължим да общуваме пълноценно и по време на кризата. Хората постоянно получаваха информация за мерките, които се въвеждат, имаха яснота защо го правим, можеха да участват в решенията чрез форми за обратна връзка. Всичко това допринесе за тяхната висока мотивация и ангажираност.

- В резултат на пандемията появи ли се нужда от нови умения и компетенции, на които трябва да научите вашите служители?

- Постоянно надграждаме обучителните си програми, за да отговорим на динамиката и потребностите на хората. Въведохме различни тренинги по актуални теми като управление на промените, управление на времето, поведение в онлайн срещи и др. Не спираме да развиваме и ръководните си кадри – стартирахме своята първа лидерска академия, насочена към 130 колеги от средния и висшия мениджмънт. Целенасочената инвестиция в обучение и развитие позволява на хората да разгърнат потенциала си. Това е още един начин да им покажем, че ги ценим. Процесът по управление на таланти в Lidl обхваща 100% от служителите, като за всеки един се прилагат индивидуални мерки. В резултат на това към края на 2019 г. 80% от мениджърите са на тази позиция вследствие на кариерно развитие.

- Предстоят поредни издания на вашата стажантска и практикантска програма. С какво се отличава тя?

- Младите хора получават възможност да учат в реална работна среда, подкрепяни от ментори и сърцат екип. Едновременно с това нашият екип черпи от тяхната енергия и нови идеи. Този обмен е много ценен – едните носят новаторството и креативността, а другите – утвърдения опит, практическите знания и световното ноу-хау. Още по-ценно е това, което ги обединява – целеустремеността, неуморният дух и желанието, което всички ние влагаме в работата си. Това споделят хората в Lidl, това търсим и в бъдещите поколения.

 

Нина Панова. Интервюто е публикувано в новия брой на сп. „Мениджър“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Поемете контрола върху историята на вашата марка
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс