Добрата комуникация се отплаща с ангажираност и мотивация

Добрата комуникация се отплаща с ангажираност и мотивация

Добрата комуникация се отплаща с ангажираност и мотивация

Процесът по управление на таланти в Lidl обхваща 100% от служителите, споделя Катерина Шопова директор „Човешки ресурси“, „Лидл България“

- Кои ще бъдат най-стой­ностните HR политики в постпандемичното бъдеще?

- Кризата безспорно ускори някои HR процеси. Сред най-ярките примери е дигитализацията – въведохме изцяло онлайн процедура за подбор; дигитализирахме процеса по онбординг и обученията. Стартирахме вътрешни дигитални HR услуги, които улесняват работата на служителите. Вярвам, че в бъдеще тези HR политики ще заемат все по-важно място. Разбира се, други ключови приоритети ще продължат да имат своята добавена стойност в дългосрочен план: развитието на лидерски компетенции сред по-широк кръг мениджъри, изграждането на силен работодателски бранд и най-важното – фокусът върху благосъстоянието на служителите и създаването на подкрепяща работна среда.

- Лидерската култура е ключова в трудни моменти. Как ръководителите в компанията отговориха на това предизвикателство?

- Ефективното лидерство, добрата комуникация и устойчивата HR стратегия винаги са били приоритет в Lidl. Именно искрената, ясна и навременна комуникация, както и изграденото доверие между лидерите и служителите ни, позволиха да продължим да общуваме пълноценно и по време на кризата. Хората постоянно получаваха информация за мерките, които се въвеждат, имаха яснота защо го правим, можеха да участват в решенията чрез форми за обратна връзка. Всичко това допринесе за тяхната висока мотивация и ангажираност.

- В резултат на пандемията появи ли се нужда от нови умения и компетенции, на които трябва да научите вашите служители?

- Постоянно надграждаме обучителните си програми, за да отговорим на динамиката и потребностите на хората. Въведохме различни тренинги по актуални теми като управление на промените, управление на времето, поведение в онлайн срещи и др. Не спираме да развиваме и ръководните си кадри – стартирахме своята първа лидерска академия, насочена към 130 колеги от средния и висшия мениджмънт. Целенасочената инвестиция в обучение и развитие позволява на хората да разгърнат потенциала си. Това е още един начин да им покажем, че ги ценим. Процесът по управление на таланти в Lidl обхваща 100% от служителите, като за всеки един се прилагат индивидуални мерки. В резултат на това към края на 2019 г. 80% от мениджърите са на тази позиция вследствие на кариерно развитие.

- Предстоят поредни издания на вашата стажантска и практикантска програма. С какво се отличава тя?

- Младите хора получават възможност да учат в реална работна среда, подкрепяни от ментори и сърцат екип. Едновременно с това нашият екип черпи от тяхната енергия и нови идеи. Този обмен е много ценен – едните носят новаторството и креативността, а другите – утвърдения опит, практическите знания и световното ноу-хау. Още по-ценно е това, което ги обединява – целеустремеността, неуморният дух и желанието, което всички ние влагаме в работата си. Това споделят хората в Lidl, това търсим и в бъдещите поколения.

 

Нина Панова. Интервюто е публикувано в новия брой на сп. „Мениджър“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ