Хора ли управлявате или числа

Хора ли управлявате или числа

Най-лошите мениджъри имат фундаментално сбъркана представа за работното място, компанията и динамиката на екипа си. Истински ужасните ръководители разбират труда и собствената си роля по толкова нефункционален начин, че успяват да объркат нормалната среда и ритъм в цялата организация. Не правете и вие тези грешки, а последвайте примера на умните шефове!

1. Мениджмънт = заповеди и контрол

Ужасните шефове смятат, че тяхната работа се състои в това да заповядват на подчинените си и да следят за стриктното изпълнение на нарежданията си.

Умните шефове знаят, че работата им се състои най-вече в това да помагат на служителите да са по-успешни и ефективни и да поемат отговорността за трудните решения, които подчинените им не могат да направят на своя глава.

2. Служителите трябва да ИСКАТ да работят извънредно

Ужасните шефове са убедени, че служителите, които не желаят да работят 60 часа седмично, са мързеливци и баласт за фирмата.

Умните шефове знаят, че много проучвания вече са доказали, че всеки опит да се работи системно по повече от 40 часа седмично обрича продуктивността на постоянно снижаване.

3. Управлявам числа, а не хора

Ужасните шефове влагат цялата си енергия в баланса на числата и за тях чистата сметка оправдава всякакви средства за постигане на целта.

Умните шефове знаят, че единственият сигурен начин да постигнат добри числени показатели е да помогнат на хората в тяхната работа.

4. Ако нещо важно трябва да се свърши, ще го направя аз

Ужасните шефове гледат на себе си като на звездите на компанията, които могат да решат всеки проблем, налагайки авторитета си над останалите.

Умните шефове осъзнават, че доброто лидерство означава да мотивираш екипа си да отговаря за собствените си успехи и провали.

5. Не вземам решение, докато нямам всички данни

Ужасните шефове толкова мразят риска, че изискват планини от информация, преди да вземат важно решение.

Умните шефове разбират, че прекалената информация само размътва водите.

6. Успехът е мой, а провалът – ваш

Ужасните шефове приписват на себе си всички успехи и обвиняват екипа, когато нещата се развият зле.

Умните шефове знаят, че истинската им задача е: а) да поправят грешките още преди да са се случили, и б) да огласят победите, постигнати от служителите.

7. Обичам да ви държа на тъмно

Ужасните шефове не известяват служителите за процеса на вземане на решения и не ги включват в него.

Умните шефове знаят, че решенията са по-успешни, когато хората, които ги прилагат на практика, са въвлечени в тях от самото начало.

8. Обсъждането на заплатата е идеалният момент за критикуване

Ужасните шефове пазят всичките си оплаквания, критики и съвети за момента, в който служителят отиде при тях за оценяване на работата си.

Умните шефове знаят, че служителите се паникьосват, когато ги нападат така, и могат да променят поведението си към по-добро само, когато са ръководени постепенно и внимателно.

9. Толкова съм важен, че няма нужда да съм учтив

Ужасните шефове са толкова самовлюбени, че не си правят труда да се контролират.

Умните шефове знаят, че корпоративните хулигани рано или късно си получават заслуженото – а именно, екип от подмазвачи, който ще унищожи компанията.

По материали на Inc.co

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ