Шест тенденции във фирменото обучение през 2021 г.

Шест тенденции във фирменото обучение през 2021 г.

Ако научихме нещо през 2020 г., то това е, че на практика всичко е възможно и че, както каза японският философ Окакура Какузо, изкуството на живота е постоянно пренастройване на нашата среда. През цялата тази година видяхме как компаниите и професионалистите трябваше да се адаптират бързо към промените в работната среда и към новите модели на дистанционна работа. А това изисква дълги часове обучение от страна на всички работници и необходимостта компаниите да демократизират обучението в своите екипи, пише eleconomista.es.

Преди пандемията подобряването на уменията е било приоритет за много организации, но сега вече се е превърнало в задължително изискване.  Udemy for Business, продуктът на Udemy за обучение, насочен към работната среда, представя доклада Learning Trends in the Work Environment 2021 (Тенденции в обучението на работното място 2021). Проучването оценява развитието в обучението през 2020 г. и дава отговор на въпроса кои ще са тенденциите и уменията, които ще оформят работната среда през следващата година.

Данните от проучването показват, че има значително увеличение на процента на глобалната работна сила, която е избрала да се обучава през 2020 г. (38%) в сравнение с 2019 г. (14%). Това е разлика от над 20 процентни пункта, която се дължи главно на нарастващия брой организации, които признават за съществуването на разлика в уменията на настоящия пазар на труда, както и тяхната отговорност да се опитат да я намалят.

Изследването разкрива, че основната цел на програмите за обучение и развитие през 2020 г. в компаниите е да се намали разликата в уменията (62%), последвана от необходимостта от стимулиране на растежа на организацията (46%) и подобряване на ангажираността на служителите към компанията (44%). В този смисъл 57% от работниците твърдят, че са доволни от програмите за обучение и развитие на техните организации.

Ако се разгледат пречките, които стоят между усвояването на нови умения или актуализирането на съществуващите, основните фактори, изразени от анкетираните, са липсата на време (61%) и бюджетните ограничения (42%).

Тенденции в обучението през 2021 г.

Психично благополучие и производителност. Световната здравна организация разкри, че депресията и тревожните разстройства, които водят до загуба на производителност, струват на световната икономика трилион долара всяка година. В този смисъл благосъстоянието на работното място се превърна в ключов въпрос: търсенето на тези умения нараства непрекъснато през 2020 г. и прогнозите показват, че тази тенденция няма да спре.

Сред уменията, които са нараснали най-много през 2020 г., свързани с психическото благосъстояние, откриваме: управление на тревожността (с увеличение от 3,967% спрямо 2019 г.) и устойчивост (+ 1,296%). Докато свързани с производителността са контролът на времето (+ 990%) и мотивацията (+ 855%).

Сътрудничество. С пандемията комуникационните процеси между служителите бяха сериозно нарушени. Работата от вкъщи изисква добър лидер, който знае как да ръководи, както и допълнителни усилия за поддържане на контакт и развитие на екипния дух. През 2020 г. голямото търсене на комуникационни и лидерски умения показва интереса на служителите на всички йерархични нива към обучение в тези области за подобряване на работата в екип.

Сред уменията, които са нараснали най-много през 2020 г., свързани с комуникацията, са: способността за слушане (+ 1,650%) и бизнес комуникацията (+ 1,585%). Докато тези, свързани с лидерството, са: разнообразие и приобщаване (+ 1,259%) и капацитет за вземане на решения (+ 1,240%).

Работа с данни. Науката за данните вече не е само за учените. Всяка дисциплина има свой собствен тип данни и все повече служители се учат да използват потенциала ѝ. Това от своя страна улеснява вземането на решения.

Лидерите в класацията на уменията, нараснали най-много през 2020 г., са свързани с анализа на данни: Salesforce (+ 664%) и SAP (+428). Докато при уменията, свързани със софтуера за визуализация на данни, срещаме Google Sheets (+ 858%).

Автоматизация на науката за данните. Мащабният напредък в автоматизацията и изкуствения интелект позволи създаването на нови инструменти за анализ на данни, които автоматизират голям брой повтарящи се задачи. Това дава възможност да се анализират невъобразими количества данни за секунди и позволява на учените да ускорят процесите и да отделят повече време за разработване на стратегии и решения.

Сред уменията, които са нараснали най-много през 2020 г., свързани с автоматизираното обучение, са: PyTorch (+ 542%) и Tensorflow (+ 458%). Въпреки че сред свързаните с автоматизация на данните умения, се открояват съхранението на данни (+ 1,488%) и моделирането на данни (+ 466%).

Хибридни роли. Разширяването на полето на експертиза дава възможност на различните служители на компанията да разберат по-добре процеса на създаване на продукт или софтуер. Този преглед подобрява вземането на решения и знанията им. Така гъвкавото управление на проекти и хибридните роли постепенно се превръщат в норма, като все повече служители диверсифицират областта на експертизата, свързана с тяхната роля.

Сред уменията на DevOPs, които са нараснали най-много през 2020 г., са: JMeter (+ 2,590%) и Docker Certified Associate (+ 1,308%). Докато тези, свързани с изчислителните облаци, са при Microsoft AZ-900 (+ 2,417%) и Google Cloud (+ 1,381%).

Кибер защита. С широкото възприемане на дистанционната работа, защитата на данните се превърна в основен проблем за IT отделите. Тъй като служителите вече не са в сигурната мрежа на организацията си и мнозина дори са започнали да работят със собствени екипи, е трябвало да се справят с увеличаването на кибератаките.

Киберсигурността се превърна в приоритетен въпрос за много компании, които се опитват не само да избегнат финансови, информационни и информационни загуби, но и загубата на репутацията си. Въпреки че компаниите работят по нея, днес 44% от организациите все още не предоставят на служителите си обучение по киберсигурност.

Сред уменията, свързани с киберсигурността, в които служителите са били обучени най-много през 2020 г., са етичното хакерство (+ 418%) и DevOPs (+ 397%). 

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ