3 неща, от които имат нужда вашите служители

3 неща, от които имат нужда вашите служители

3 неща, от които имат нужда вашите служители

Експертите очакват така нареченото „голямо напускане“ да продължи да набира скорост и през 2020 г., тъй като все повече служители изразяват недоволство от работните си места. Това кара много бизнес лидери да преосмислят фирмената култура на своите организации в опит да разберат от какво точно се нуждаят техните служители.

Прочуванията показват, че когато лидерите насърчават изграждането на култура на безопасност, при която служителите знаят, че спокойно могат да изразяват мнението си и да говорят за своите нужди, проблеми, и идеи, печелят всички – компанията, ръководителите и самите служители. Когато обаче липсва чувство за безопасност, на негово място идва страхът. Страхът пречи на всеки екип да разкрие пълния си потенциал. Служителите не могат да бъдат креативни и ангажирани с работата, ако постоянно живеят в страх.

Ако фирмената ви култура е изградена на базата на заплахи и наказания, то може да сте сигурни, че служителите няма сами да споделят със своя мениджър от какво имат нужда. От името на работниците, които се страхуват да говорят открито, ще ви представя три неща, които ще помогнат на компанията ви да запази служителите си в този труден период.

Те имат нужда от смисъл

Проучването на Atlassian за „Състоянието на екипите“ сред повече от 1000 служители в САЩ от различни индустрии установява, че цели 49% от работниците страдат от ниски нива на енергия, тъй като не намират смисъл в работата си.

Макар че компаниите често измерват своя успех чрез показатели като приходи и продажби, целенасочените бизнеси имат визия за причината за своето съществуване. Те знаят каква роля играят в света и какво очакват хората от тях. Това позволява на членовете на екипите да бъдат по-ангажирани с работата, която вършат, и дава яснота за мотивите, които стоят зад всяко бизнес решение. В крайна сметка ключът е в това да накарате вашите служители да се чувстват ценени, а не забравени. Възложете им задачи, които осмислят тяхната работа и кариерното им развитие.

Те се нуждаят от баланс между работата и личния живот

Компаниите, които се опитват да привлекат таланти на фона на трудните условия, в които живеем в последните години, трябва да предлагат още по-гъвкав подход към работата. Новите служители през 2022 г. ще търсят организации, които предлагат възможност за създаване на работни графици, които отговарят на специфичните им житейски нужди. Все повече компании ще се диференцират от останалите с различните възможности за работа - било то по време, място или подход, които предлагат.

Те искат да се чувстват свързани

Пандемията донесе със себе си изолация и самота. Скорошно прочуване на Харвард установява, че 36% от американците се чувстват самотни „често“ или „почти през цялото време“.

За да противодействат на този феномен, лидерите трябва да насърчат поддържането на връзка и сътрудничеството между отделните членове на екипа (това обаче не означава повече работни срещи, тъй като те всъщност водят до  претоварване и дигитална умора).

Да помогнете на служителите си да се чувстват свързани означава да насърчите изграждането на среда, в която всички принадлежат към едно семейство.

„Повърхностно „голямото напускане“ може да изглежда като битка за по-добри финансови условия и възможности за работа от разстояние, но ако проучите феномена по-задълбочено ще разберете, че често става въпрос и за служители, които се чувстват изолирани и са изгубили личната си връзка с компанията и със смисъла от работата“, казва Кристи Уайът, главен изпълнителен директор на Absolute Software.

Добра отправна точка за обръщане на тенденцията за отдалечаване е чрез изграждането на общност. Това означава, че лидерите трябва да насърчават чувството за принадлежност и връзка между всички членове на екипа и да наблягат на екипната работа. Изграждането на общност означава оценяване на различията на другите - техните силни страни, идеи, личностни специфики и гледни точки. Когато хората се чувстват свързани в култури на принадлежност и споделени ценности, те са по-щастливи и по-ангажирани в работата си.

……………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ