Управление

Лица

|

5 начинa да изградите култура на учене в компанията

5 начинa да изградите култура на учене в компанията

Ако Netflix беше останала компания, предлагаща единствено услугата за наемане на филми на DVD, IBM се бяха отказали при първия си неуспешен компютър, а Amazon се бяха задоволили само с продажбите на електронни книги, днес всички те щяха да бъдат просто имена от близкото минало, които повечето хора вече са забравили.

Вместо да лежат на стари лаври, тези компании разпознаха необходимостта да преоткрият себе си и да се приспособят към промените в индустрията.  Всяка една от тези компании прие постоянното учене и самоусъвършенстване за неразделна част от тяхната фирмена култура и стратегия за развитие.  В резултат на това, те не просто оцеляха, а днес техният бизнес процъфтява.

Да създадете организация, чиято философия се базира върху непрекъснато учене, не означава просто да следите новите тенденции и технологии. Понякога е достатъчно да погледнете от различен ъгъл и да попитате останалите: „Можете ли да си представите?“.

Това са 5 начина да внедрите ученето и иновацията в тъканта на вашата фирмена култура.

1. Приемете провала като възможност за растеж.

Твърде често хората се страхуват да поемат големи рискове на работното място. Те предпочитат да залагат на сигурно, защото вярват, че ще бъдат порицани или дори, че ще загубят работата си, ако не успеят.  

Тук намираме и основната разлика, разграничаваща организациите, които насърчават ученето, от всички останалите: те окуражават поемането на рискове и подкрепят експериментирането, независимо от резултата.

Става дума за създаване на безопасна обстановка, в която провалите се приемат за естествена част от развитието на компанията. Ръководителите на този тип компании осъзнават, че ползата от извлечените поуки ще надхвърли многократно потенциалните загуби.

В крайна сметка, не забравяйте, че провалът не е вечен, а просто поредното препятствие, което трябва да преодолеете. Ако започнете да гледате на грешките като на възможности, вместо като на бедствия, за нула време ще се върнете в правилната посока.

2. Учете се от преживяното.

Насърчаването на експериментите и мисленето извън рамки е мощен инструмент за стимулиране на промени в компанията. Ако обаче не анализирате, обсъдите и използвате наученото от резултатите, вие пропускате най-същественото.  Казано е, че онези, които не си спомнят миналото, са обречени да го повторят. Учете се от опита си, за да не повтаряте вашите грешки.

Заслужава си и да обърнете внимание на други компании, които преди вас са опитали да постигнат това, което вие искате, но не са успели. Чуждият опит може да даде добра представа за това как може да направите нещата по различен и по-добър начин. Сравнете това, което сте научили от собствените си преживявания с напредъка на вашите конкуренти, за да изградите критерии за бъдещ успех, който да преследвате.

3. Насърчете растежа с помощта на ясна дефиниция и динамична визия.

Изграждане на култура на учене зависи в голяма степен от съществуването на ясната визия за посоката, в която върви компанията. Имайте предвид обаче, че организациите, които винаги учат, се характеризирани най-вече от способността си да се трансформират. Истината е, че с една статична визия няма да стигнете далеч. Трябва непрекъснато да преначертавате вашите цели и стратегии, за да насърчите прогресивното мислене и културата на промяна.

Неспособността да мислите в дългосрочен план може да донесе сериозни последици. Компанията Borders bookstores не притежаваше нужната прозорливост, за да предвиди технологичните промени в индустрията, които доведоха до нейния фалит през 2011 година. По това време, най-големият и конкурент Barnes & Noble се възползва максимално от прехода към дигитално съдържание и днес бизнесът им се разраства с всеки изминал ден.

 4. Не чакайте знаещи хора, създайте ги.

Компании като AT&T и Pixar създадоха свои собствени „университети“, за да ускорят развитието на служителите си и да ги подготвят за бъдещите им кариери. Те насърчават екипите си да преследват и възприемат нови идеи, като им предлагат най-различни възможности за обучение и практика. Когато предоставяте възможност за учене и растеж на вашите служители, вие създавате бъдещите лидери на компанията.  

5.  Накарайте вашия екип да си представи невъзможното.

Ние редовно питаме хората от нашия екип „Можете ли да си представите?“, и записваме най-интересните и смели желания за бизнеса на една стена в офиса. Това просто упражнение се превърна в катализатор за някой от най-големите успехи на компанията: един служител искаше да представи наш бранд в шоуто на Опра Уинфри, докато друг си представяше логото на нашата компания на чаша в Starbucks. Други си представяха как компанията ни пробива в нови индустрии на австралийския пазар.

Докато си представяхме(и преследвахме) цели, които изглеждат непостижими, успяхме да превърнем всяка една от тези мечти в реалност. За изграждането на култура на учене е нужна много страст, комуникация и работа в екип, но в крайна сметка, когато човек се стреми да постигне невъзможното, тогава се случват велики неща.  

Брайън Скъдамор, съосновател и главен изпълнителен директор на O2E Brands, за Inc.com

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ