Наистина щастливи
Може би сте срещали статистиката на Gallup, която показва, че всеки втори работник споделя липса на ангажираност към работата си, докато цели 17% от анкетираните казват, че не изпитват никакъв интерес към своята работа.
Дори и да не сте виждали това проучване, най-вероятно познавате не един или двама души, които не са доволни от работата си. Хората напускат работа по всевъзможни причини, които в повечето случай са многопластови и сложни за обяснение. Вместо да ги изброяваме, защо да не се фокусирате върху нещата, заради които те остават?
Като изключим парите, колкото и да са важни в случая, какви са основните неща, които карат хората да инвестират време и усилия в своята работа? Какво ги кара да изпитват професионално и лично удовлетворение и да бъдат лоялни на своята компания?
Това са шест неща, които хората в действителност търсят в работата си:
1. Смисъл
Добрите романи са тези, които ви карат отново и отново да препрочитате, разказват истории с по-дълбок смисъл или по-комплексна тема, както казват хората от бранша. Всеки човек има своя уникална история, която иска да свърже с някакво по-възвишено значение. Всеки опитва да открие основната „тема“ на своя живот, която свързва всички отделни части в едно цяло.
Предвид факта, че прекарваме огромна част от времето си заедно с нашите колеги, време, в което сме далеч от нашите близки, важно е да се запитаме какво придава смисъл на времето, което прекарваме на работа?
Компаниите, които активно помагат на служителите си да намерят отговор на този въпрос, имат значително по-голям шанс да ги вдъхновят и да запазят тяхната лоялност.
2. Предизвикателство
Работата е изключителна платформа, която позволява на хората да научат нови умения, да реализират своите идеи, да разширят потенциала си и да станат по-добри версии на себе си. Хората искат да се развиват както на професионално, така и на лично ниво. За целта обаче те трябва да имат възможността да се изправят пред нови предизвикателства и да помогнат за решаването на трудни проблеми. Те трябва да бъдат подложени на най-различни изпитания, които да тестват техните способности.
Осигурете на служителите си възможността да научат нещо ново, да се срещнат с интересни хора и да намерят нови начини, по който да допринесат за успеха на компанията. В противен случай, рискувате те да изгубят интерес, да станат раздразнителни и да прегорят.
3. Самостоятелност
Хората искат да имат чувството, че техните лични избори и решения влияят на работата им. Те искат да бъдат господари на собствената си професионална съдба, защото голяма част от личния им живот зависи от това, което те правят по време на работа. Свободата да избираш и да носиш отговорност за своите избори е нещо, което повечето хора търсят в работата.
4. Видимост
Нищо не е по-демотивиращо от това да влагате огромни усилия в работата си и да не получавате признанието, което заслужавате. Още по-лошо е когато някой друг си припише заслугите за работата, която вие сте свършили.
Под видимост в случая се разбира отдаването на публично признание в рамките на компанията, а понякога и извън нея, за добре свършената работа. Тя показва, че усилията, които полагат служителите, не остават незабелязани, като по този начин насърчава останалите да дават най-доброто от себе си. Истината е, че конкуренцията може да бъде по-мощен мотиватор от увеличението на заплатите и допълнителните бонуси.
5. Справедливост
Всички сме различни. Всеки човек допринася по специфичен за успеха на дадена компания. Именно по тази причина, хората бързо осъзнават, когато са третирани несправедливо. Фирмите, които предлагат на един служител личен офис, докато другите му колеги споделят общо пространство, или пък плащат на хората си по-различен начин, въпреки техните съпоставими умения, квалификации и принос, създават работна култура, в която справедливостта остава на заден план, а заедно с нея се губят и доверието и лоялността, която служителите имат към компанията.
Ние прекарваме много голяма част от живота си в офиса, далеч от нашия дом и семейство, където трябва да се придържаме към определени правила и норми. Защо тогава повечето компании създават обстановка, в която хората не могат да си позволят да бъдат себе си и са принудени да прикриват личните си предпочитания и разбирания? Освен някакъв по-дълбок смисъл, нещото, което повечето хора наистина искат, е просто да бъдат себе си. Криенето зад маска и постоянните лъжи създават чувство на неудобство, демотивация и дори унижение.
Истината е, че няма нищо сложно в това да разберете какво наистина искат вашите служители, но за целта първо трябва да говорите по-често с тях и да се вслушвате в това, което имат да ви кажат.
Глен Лебовитц, продуцент и водещ на „Write With Impact“, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.