Ами ако вие сте проблемен служител?
На всяко работно място има служители, които просто са по-добри от другите, и такива, които постоянно създават проблеми. Замисляли ли сте се обаче, дали вие попадате във втората графа?
Да бъдеш лош служител не винаги се свежда до това да си мързелив, некооперативен или да нямаш нужната компетентност и капацитет, за да успееш професионално. Възможно е просто да не се вписвате във фирмената култура, или стила ви на работа да не отговаря на този на вашия ръководител. Може би просто не сте попаднали на правилната за вас работа.
Ако имате чувството, че по една или друга причина нещата не вървят добре в работата ви, трябва да анализирате причините за така създалата се ситуация и да предприемете нужните стъпки, за да я коригирате.
Преди да направите това обаче трябва да разберете дали в действителност сте лош служител. От сайта BusinessInsider споделят няколко знака, които показват, че не се справяте добре с работата си:
1. Не сте точни
Независимо дали става въпрос за изпускане на важни срокове, закъснения за срещи или пък отиване на работа в произволен час, липсата на точност казва на останалите, че не цените тяхното време.
2. Постоянно си търсите извинения
Има една латинска сентенция, която гласи: "Excusatio non petita accusatio manifesta". Тя може да бъде преведена като „Непоисканото извинение потвърждава едно обвинението“, но по-близкият български аналог е „Гузен негонен бяга“. Не си мислете, че извиненията ще оправдаят вашата некомпетентност.
3. Покривате само минимума
Правите достатъчно, за да покриете най-базовите изисквания на компанията, и никога не давате нещо повече от себе си. За вас е достатъчно да се справяте със задачите си дотолкова, колкото да не бъдете уволнени. Ако шефът ви поиска от вас да се заемете с нещо по-предизвикателно, вие реагирате с раздразнение и недоволство. Истината е, че с това си поведение не заблуждавате никого и рискувате да нанесете сериозни щети върху вашата репутация.
4. Обичате да клюкарствате
Не всички клюки са еднакво лоши и вредни, но е най-добре е да стоите далеч от дребнавите и злонамерени слухове, които могат да ви донесат единствено проблеми.
5. Мислите, че сте по-умни от всички в офиса
Хубаво е да имате самочувствие, особено ако то е базирано на истинска компетентност и познания в някои области, но никой не иска да работи с арогантен колега, който се мисли за нещо повече от останалите. Няма нужда да се правите на глупави и да прикривате способностите си, но трябва да държите егото си под контрол и да не се взимате прекалено на сериозно.
6. Не вярвате в мисията компанията и не споделяте нейните ценности
Мислите, че целите на вашата компания са глупави и безполезни. Мнението ви за директора на фирмата не е много по-различно. Може би сте прави, но ако наистина сте толкова разочаровани от вашата компания, защо продължавате да си губите времето с обидни коментари и класификации, вместо да си търсите друга работа?
7. Вие сте значително по-непродуктивни от вашите колеги
Възможно ли е всичките ви колеги да са суперталантливи и безгрешни? Не особено. Много по-вероятно е вие да сте този, които не се справя достатъчно добре и изостава от останалите.
8. Винаги търсите някакъв начин да се измъкнете от работа
Не спирате да гледате часовника си, докато не дойде времето до си тръгнете от офиса. Избягвате поемането на каквито и да е било отговорности. Не ви пука достатъчно, за да давате най-доброто от себе си. Най-просто казано, не сте достатъчно ангажирани с работата си.
9. Не се разбирате с никой в компанията
Да, възможно е всички хора, работещи в компанията да са ужасни, но в крайна сметка вероятността за нещо подобно е изключително малка. Ако не се разбирате с никой, то много по-вероятно е проблемът да е във вас.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.