Как да превърнете самохвалството в самореклама

Как да превърнете самохвалството в самореклама

Как да превърнете самохвалството в самореклама

Спринтьорите са известни с това, че постоянно говорят за своята бързина и за рекордите, които постигат.

В повечето случаи, хората гледат на подобно самоизтъкване по негативен начин, особено  когато историите за тези постижения биват повтаряни отново и отново.

Как обаче да изградите своя имидж и да покажете, че имате нужните качества и възможности, за да изкачите корпоративната стълбица, без да изглеждате арогантни и невъзпитани в очите на вашите колеги.

Нека се върнем на спринтьорите. Според Патрик Алън от Lifehacker, за да акцентират върху постиженията си, за спринтьорите е най-добре да сравняват настоящия си рекорд с най-доброто им предходно постижение, а не да се сравняват времето си с това на друг спринтьор.

Когнитивният психолог, Каролин Ван Дам, чието проучване цитира Алън, установява, че изтъкването на успехите се приема най-добре, когато то не се създава чувство за превъзходство над нечии чужд успех. Фокусирайте се само и единствено върху вашите върхови резултати и никой няма да ви помисли за самохвалко. 

Подобно на много комуникационни стратегии, саморекламата е форма на изкуство, а ключът за нейното овладяване се крие в липсата на сравнение с останалите.

Да, разбираме, че сте постигнали рекордни продажби за тримесечието, но вместо да посочвате, че сте подминали Кери и Джошуа, отбележете, че това са най-добрите продажби, които някога сте имали в професионалната си кариера!

Ако насочвате вниманието към вашия напредък, без да потъпквате чуждите успехи,  създавате ситуация, в която е значително по-вероятно да ви потупат по рамото, за добре свършената работа, отколкото в случаите, когато дискредитирате някой колега, за да изтъкнете собственото си превъзходство.

Разбира се, важно е да бъдете внимателни в честотата на тези изказвания. Ако ги правите на всяка крачка, признанието и похвалата, които търсите, ще идват все по-рядко и представата за вас отново ще бъде преориентирана към редиците, в които попадат самонадеяните кариеристи.  

Изберете правилните моменти и важните постижения, които да подчертаете, и внимавайте с преувеличенията.

Като обобщение, саморекламата работи най-добре, когато не търсите постоянно възхищение и адмирации от хората и не ги карате да ви издигат на пиедестал, за сметка на някои друг.

По материал от TheDailyMuse

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ