"Голямото напускане" е тук

Голямото напускане е тук

"Голямото напускане" е тук

В днешните условия на работа сме свидетели на мащабно текучество на хора, които преоценяват кариерите и животите си. Никоя компания не е имунизирана срещу случващото се. „Голямото напускане“ е тук и е време лидерите да насочат цялото си внимание към задържането на своите служители.

Добрата новина е, че има няколко неща, които те могат да направят, за да ограничат текучеството. Второто издание на  Talent Index 2021 на компанията Beamery, изградено на база на  прочуване сред 5000 служители в САЩ и Великобритания, ни разкрива някои практики, които могат да помогнат за запазването на най-добрите работници:

Осигурете възможности за кариерен растеж

Според Talent Index 83% от служителите смятат, че компаниите трябва да им помагат с развитието на техните кариери. 44% обаче казват, че техните работодатели не предлагат подобни програми. Ако компаниите не предоставят на служителите си възможности за растеж, те ще потърсят такива на друго място.

„Когато служителите не разполагат с видимост относно предлаганите възможности, те нямат достъп до информация относно нужните умения, от които зависи напредъка и растежа им в компанията. Важно е да дадете на служителите ясни индикатори за мобилността в рамките на организацията, за да ги насърчите да продължат развитието си в нея“, казва Абакар Саидов, главен изпълнителен директор на Beamery.

Не бъркайте удовлетворението с лоялност

Макар че половината от респондентите в изследването са заявили, че са доволни от начина, по който работодателите им са се справили с управлението на работния процес време на пандемията и с подкрепата, която са получили, 53% са казали, че обмислят да напуснат през следващата година, докато една четвърт вече са започнали да търсят ново работно място.

Това показва, че комуникацията е от ключово значение. Лидерите трябва редовно да питат екипите си за това какво искат да видят в работата си и какво може да бъде подобрено. Винаги можете да предложите на служителите си нещо повече, било то по-гъвкави условия на работа, програми за обучение и системи за награждаване на добрата работа.

Предложете по-добър баланс между работа и личен живот

Пандемията позволи на някои служители да постигнат по-добър баланс между професионалния и личния живот благодарение на възможността за работа от разстояние, като прочуването на Beamery, че те не са готови да се откажат от тази привилегия. Повече от една трета от респондентите вярват, че балансът между работата и личния живот е бил по-добър по време на пандемията, като 42% искат гъвкавите условия на работа да продължат и след връщането в офисите.

„Важно е лидерите да уверят служителите си, че балансът между свободното време и кариерата продължава да е приоритет. Това може да се постигне чрез приемането на хибридния модел, при който служителите решават кой вариант работи най-добре за тях, но същевременно с това се гарантират и достатъчно контакти на живо, за да се постигат общите цели на компанията и да се запазва непокътнат екипния дух“, казва Саидов.

Дайте приоритет на психичното здраве

Компаниите все още имат много работа за вършене що се отнася до психичното здраве на работниците. Близо една трета от респондентите в проучването декларират, че искат повече подкрепа за психичното здраве на работното място, но само 24% смятат, че отделите по човешки ресурси предприемат нужните стъпки, за да стане това приоритет в организацията.

Саидов подчертава, че лидерите трябва да се питат как правилно да оценят и идентифицират психичното здраве на своите подчинени, вместо да чакат служителите им да потърсят помощ, преди да предприемат мерки.

В прочуването се посочва още, че за да привлекат „съвременния кандидат за работа“ компаниите трябва да модернизират каналите, с които си взаимодействат с пазара, използвайки платформи като WeChat и Whatsapp за по-ефективна комуникация, както и различните социални мрежи (всичко от Instagram и Tiktok), за да се уверят, че посланието на техния бранд достига до потребителите.

Основният извод от прочуването е, че лидерите трябва да се вгледат добре в управленските си практики и да внедрят нови методи в бизнеса си, които да им помогнат да привличат, ангажират и запазват най-ценния си актив - техните служители.

.......................

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ