Пет ключови промени на работното място след края на пандемията
Един от резултатите от пандемията от коронавируса, на които не се обръща особено голямо внимание, е начина, по който тя ще промени завинаги работното място. Дори самият термин „работно място“ започва да звучи остарял, тъй като в момента местата, от които работим, са същите, където се храним, спим, учим, спортуваме и играем.
Covid-кризата неочаквано и за миг даде на хората възможност да видят и оценят ефекта от бързи и смислени промени в работния процес, както и да разберат негативните последствия от пренебрегването на дългогодишни проблеми с начина, по които изпълняваме работните си задължения.
В рамките на самите компании, вирусът промени значително начина, по който отделните служителите взаимодействат както един с друг, така и с техния шеф, с техните клиенти, потребители и доставчици. С времето вниманието на тези компании се измества от непосредствения им отговор на кризата към „новото нормално“ при работния процес. Какви обаче ще бъдат дългосрочните ефекти от това „ново нормално“ за света на бизнеса?
За да бъдат успешни, компаниите трябва да помислят върху пет ключово промени на работното място, които най-вероятно ще останат и след края на пандемията.
1. Пълна дигитална трансформация
Фирмите бързо се приспособиха към обслужването на клиенти от разстояние, като от днешна гледна точка връщането назад изглежда малко вероятно. От онлайн консултации с лекар, през дигитална образователна система до видеоконферентните срещи с бизнес партньори и клиенти, в момента всяка индустрия преминава през период на цифрова трансформация. В резултат на това, търсенето на висококвалифицирани професионалисти, които имат опит с работата от разстояние, ще продължи да расте.С нарастването на предлагането, организациите трябва да се подготвят за бързо и безпроблемно набиране и интегриране на тези ключови служители в организацията, за да могат да се възползват ранния си до достъп до тези талантливи кадри.
2. Пренасочване на фокуса от работното време върху резултатите
Да бъдеш първият, пристигнал в офиса, и последният в края на деня, вече не се смята за някаква мярка за ангажираност и резултатност в работата. В света след COVID-19 представянето на служителите ще бъде измервано в съответствие с постигнатото от тях и качеството на работата им, а не според времето, което са отделили на тези задачи. Лидерите трябва да се научат да задават ясни очаквания за работата на техните подчинени, за да могат те да изпълняват заложените им цели успешно.
2. Повече внимание върху баланса между работата и личния живот
Компаниите осъзнават, повече от когато и да е било, че работата от „девет до пет“ не отговаря на нуждите на съвременната работна сила. Ако лидерите поставят по-голям акцент върху гъвкавостта и позволят на служителите си да следват собствен график, които да отговаря на нуждите им(а разбира се и на тези на компанията) те могат да помогнат за трансформацията на работата към резултатността, а не продължителността. Това ще бъде от полза за всички.
4. По-ефективна комуникация
На фона на дигитализацията на работния процес, служителите започват да общуват по-често и по-ефективно помежду си. Лидерите може да направят комуникацията по-лесна, като премахнат пречките пред нея и подсигурят на хората си онези инструменти и уроци, от които се нуждаят, за да подобрят онлайн свързаността си с останалите. Традиционните комуникационни йерархии са пред изчезване, така че лидерите трябва да насочат вниманието си към изграждането на нови канали на общуване и отношения между различните звена на организацията.
5. Повече прозрачност, доверие и съпричастност
В момента ставаме свидетели на истинска революция в лидерството. В скорошно проучване на Fortune 500 на мениджъри и предприемачи за качествата, които търсят в кандидатите за работа, най-често срещаните отговори са смирението и способността да слушат. Същевременно с това експерти като Ким Скот и Брене Браун от дълго време говорят за това колко важни са откровеността и уязвимостта. Днес, повече от всякога, е важно лидерите и техните служители да се разбират и подкрепят. Заради така създалата се ситуация хората споделят повече с колегите си, което от своя страна води до по-големи очаквания за свързаност, активно слушане, човечност и подкрепа.Лидерите, които демонстрират тези качества и публично и показват, че ценят постиженията на своите служители, ще спечелят по-лесно тяхното доверие и лоялност.
Ако има едно нещо, с което всички може да се съгласят, то това е, че COVID-19 ще доведе до дългосрочни промени в нашето поведение, като работното място не е изключение. Вместо да чакат нещо да се случи и да реагират на промените, лидерите трябва да бъдат проактивни и да се подготвят за „новото нормално“, като зададат очаквания за начина, по който ще протича работния процес занапред, и обяснят на служителите си приоритетите, към които ще трябва да се придържат в бъдеще.
...................
Диана Виен за FastCompany.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.