Не го приемайте лично!

Не го приемайте лично!

Kогато се сблъскате с провала и отхвърлянето, по пътя към успеха, основното правило е да не го приемате лично, а да се концентрирате и да продължите напред.

Но какво може да се каже за случаите, когато реакциите, които получавате са позитивни? Също толкова важно е да не приемате положителното отношение лично, особено на работното място. 

Жените и мъжете получават положително отношение по различен начин, било то под формата на чар, доброта или комплименти.

С времето жените разбират, че понякога положителното внимание, което получават, идва с куп очаквания и изисквания и с години се учат как да изградят щит срещу нежеланото внимание. Въпреки, че мъжете разбират тази концепция,  те често не осъзнават нейната значимост, докато не я почувстват от първа ръка.

Когато мъжете постигнат търсеният успех и се издигнат до желаната позиция, ситуацията се променя и вниманието се фокусира върху тях, а хората започват да ги търсят за одобрение и съвет, за създаване на връзки.

Не го приемайте лично!

Ако започнете да приемате нещата лично, може да получите едно нереално и лъжливо чувство за значимост и може да не забележите какво наистина се крие зад положително внимание, което хората ви отделят.

Това може да доведе до лоши решения и дори до обвинения( от рода на дела за сексуален тормоз), които да унищожат дългата, упорита работа, която сте вложили, за да стигнете до желаната позиция.

Преди да вземете важни решения, винаги си припомняйте основното правило: Не приемайте нещата лично! Най-простият начин  да не се влияете от положителното внимание е да останете концентрирани над вашата работата и отговорностите, които имате. Колкото сте по-млади, толкова по-голям е рискът да попаднете в капана на високото самочувствие и гордост.

Първата вълна от положителни отзиви може да ви заслепи. Не позволявайте това да се превърне в пречка. Те не се опитват да очароват самия вас, а човека на високата позиция, човека, който е успял.

Реален житейски пример

Преди няколко години, един мой приятел току-що бе станал главен оперативен директор на фирма производител. При получаване на повишението , младшият отговорник по продажбите започна да прави опити за сближаване с него. 

От новата си позиция, той си спомни какво е чувството да бъдеш гладен за успехи, да мечтаеш за професионален растеж и развитие. Той започна да помага на амбициозния млад служител и с времето те създават приятелски отношения. Но! Въпреки че отношенията им внасят определено чувство за доверие, младшият отговорник по продажбите не се справя добре с работата си. Той започва да обвинява другите за слабото си представяне и дори да сочи с пръст директора, който първи му подава ръка.

Компанията го освободила и му предложила обезщетения. Младежът обаче ги заплашил, че на следващия ден ще дойде в офиса с оръжие в ръка.  Освен това той завел дело за незаконно прекратяване на договора, на базата на личните му отношения с главния оперативен директор.

Познавайте отговорностите си

Урокът от тази случка е, че директорът е приел добротата на неговия служител лично, виждайки себе си в негово лице. Това го заслепило за неговите действителни възможности и желания.

Важно е винаги да сте наясно с отговорностите си, независимо от позицията която заемате.  Младшият продавач носи отговорността да помогне сам на себе си, по пътя към успеха и развитието, а отговорността на директора е да бъде лидер и да води успешно дейностите, които са свързани с неговия пост.

Емоционалната  и междуличностна динамика, която произлиза приемането на положителното внимание, като такова насочено лично към вас, често може да доведе до проблеми в работата.

Тези ситуации се случват твърде често, за да си затворите очите и да отдадете проблема на  „един луд човек“ в компанията.

Когато станете успешни, ваша е отговорността да определите  рамките и границите на допустимото.  Последиците от грешните решения може да бъдат лесни за преодоляване в началото на вашата кариера, но не и когато заемате авторитетна позиция. Успехът носи със себе си по-голяма отговорност.

...........

Самира Фар за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ