Никога не е късно да започнете нов бизнес
Медиите днес отделят толкова много внимание на вундеркиндите в бизнеса, че човек може да забрави колко много хора постигат забележителни успехи на средна възраст, ако не и по-късно. Може да намерите множество примери за подобни постижения, стига да ги потърсите. Ако другите могат да го направят, значи и вие можете да успеете!
Вземете за пример телевизионния писател и телевизионният сценарист и продуцент Мелиса Хънтър, която наскоро публикува следния пост в Twitter:
„В края на 2020, вместо поредните класации за „30 под 30“ или „Следващо поколение“, моля да обърнете внимание на хората на средна възраст, които са постигнали големи успехи през годината. Искам да чета за майка на две деца, която е публикувала първата си книга, или пък за режисьор, който е представил първия си пълнометражен филм на 47 г. Това е класацията, която искаме да видим.“, пише Хънтър в социалната мрежа.
Нейният пост бе последван от редица коментари, в които хората споделят истории за успех на средна възраст.
Тази тема ми е много близка, тъй като аз основах моята компания, когато бях на 41 г. Има редица примери за хора, които са постигнали успех на по-късен етап в своя живот – Джулия Чайлд, Джоан Роулинг, Рей Крок, Харланд „Полковникът“ Сандърс, Вера Уанг и много други.
Ако сте на средна възраст и сте готови за ново предизвикателство, то проучванията показват, че шансът е на ваша страна. Според изследване от 2018 г., проведено от Бюрото за преброяване на населението на САЩ и двама професори от Масачузетският технологичен институт, вероятността един 50-годишните предприемачи да основе изключително успешна компания е почти два пъти по-голяма от тази, същият резултат да бъде постигнат от 30-годишен бизнесмен.
Ето няколко фактора, които правят предприемачите на средна възраст толкова успешни:
Разполагате с повече влияние в индустрията
Ако сте прекарали достатъчно време в дадена индустрия, най-вероятно сте си изградили репутация (надявам се добра) и връзки с множеството хора от бранша, което е голям плюс при започването на нов бизнес. Аз започнах работа като счетоводител във водеща счетоводна фирма, след което се издигнах до главен финансов директор в компания, която произвежда, продуцира и разпространява видео касети. С времето се фокусирах върху дистрибуцията и станах наистина добра в тази сфера.
Когато онлайн търговията на дребно започна да набира скорост в края на 90-те години, аз осъзнах, че това е дългосрочен бизнес, който има потенциал за експоненциален растеж. В началото приспособяването към новия бизнес не беше лесно, но моите контакти и репутация от индустрията за видео дистрибуция бяха онова нещо, което ме спаси от провал. Много хора, с които се бяха запознала през годините, решиха да дойдат да работят за мен именно заради тази моя репутация.
Имате изградени дългогодишни контакти
Когато зад гърба си имате прекарали няколко десетилетия в една индустрия, със сигурност сте имали възможността да изградите връзки, които са издържали теста на времето. Вие знаете на кого може да имате доверие и къде да потърсите помощ, когато имате нужда от такава.
Един от мой настоящи клиенти прекара дълги години, работейки на висши постове в някои от най-големите компании за козметика, преди да стартира собствена линия за грижа за кожата. Нейният опит в индустрията и помогна да се свърже с почти всички главни редактори на водещите списания за красота. Без тези дългогодишни връзки тя надали щеше да успее да подсигури отразяване в някои от най-влиятелните издания в сферата и нейният продукт може би нямаше да бъде толкова успешен, колкото е днес.
Опитът ви е направил по-уверени
Напускането на ръководна позиция във водеща компания с цел започване на малък стартъп в нова индустрия с неясно дефинирана публика изисква голям кураж, постоянство и увереност. Казва ви го от опит. Аз успях да събера нужната смелост, за да впусна в това приключение, тъй като бях прекарала голяма част от кариерата си в събиране на опит, познания, умения и средства, които да ми бъдат от полза в новото ми начинание. Това ми позволи да изградя увереност в собствените си способности и ми помогна да повярвам в идеите си. Не мисля, че човек може да придобие този тип увереност по друг начин, освен чрез време и опит.
В края на краищата, вашата възраст може да бъде ключово предимство. С годините всички ние опознаваме себе си по-добре – какво обичаме и какво мразим, какви са нашите цели, от какво се страхуваме, в какво сме добри и в какво – не. Така че, ако мислите, че вече е твърде късно да започнете собствен бизнес, помислете отново. Заглушете вътрешния си глас, който ви казва, че няма да се справите, и се фокусирайте върху фактите. Съставете план и предприемете нужните действия. От личен опит мога да кажа, че е много вероятно това да се превърне в най-доброто решение, което някога сте вземали.
...................
Мария Хагърти, главен изпълнителен директор на Dotcom Distribution, за Inc.com
Редактор: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.