Моят пример за успех
В началото на вашата кариера най-вероятно не сте отделяли много време, за да говорите за миналото си. В крайна сметка, на вас тепърва ви е предстояло да постигнете някакви значими успехи, така че напълно логично е тогава да сте говорили за вашето бъдеще и за потенциала, който имате.
След дълги години в бизнеса обаче вие вече има за какво да говорите, що се отнася до отминали професионални постижения. Вие сте ръководили сложни проекти и сте постигали големи печалби, вземали сте трудни решения и сте инвестирали в правилните хора.
Оттук идва и въпросът какъв е най-добрият начин да представите това си славно минало, ако ви се наложи отново да се явите на интервю за работа? Ето какво може да направите:
1. Бъдете директни
Ако интервюиращият поиска от вас да му дадете някакъв пример за успех, който сте постигнали в близкото минало, не му давайте отговор от рода на „Това зависи какво точно имате предвид под успех…“ или „Има твърде много фактори, които считам за важни, когато става въпрос за постигането на успех“.
Да, разбирам, че с тези фрази опитвате да си спечелите време, за да помислите какво точно да кажете, но ако не отговорите директно на този въпрос вие губите вниманието на интервюиращият.
Един от най-лесните и бързи начини да дадете отговор е като интегрирате въпроса във вашия отговор. Ако интервюиращият ви пита за един пример за ваше постижение, започнете отговора си: „Един пример за успех, който съм постигнал досега в кариерата си, е …“. Ако ви пита за проблем, който сте разрешили, започнете отговора си с: „Един от проблемите, които съм разрешавал в работата си до момента, е…“. След това дайте конкретен пример, показвайки увереност в собствените си успехи. Даването на директен отговор задържа вниманието и интереса на интервюиращия и отваря пред вас възможността да разкажете нещо повече за предходните си постижения, а това може да ви помогне изпъкнете от останалите кандидати.
2. Давайте правилните примери
Ако сте готвач и ви интервюира мениджър на хотел, които отваря нов ресторант, няма смисъл да говорите за експериментите, които сте правили с различни подправки и как това е придало на гозбата ви страхотен аромат. Важното в случая е да обясните как вашето меню е донесло големи печалби на ресторанта ви и колко популярни са били ястията ви в Instagram, Ако обаче ви интервюира друг готвач, то разговора за подправките и напълно подходящ.
Преди да дадете какъвто и да е било отговор на въпросите на интервюиращия, помислете що за човек стои срещу вас. Постарайте се да говорите на неговия език и да използвате термини и мерни единици, които той разбира.
Когато описвате опита и успехите си от предишната работа по начин, който е разбираем за интервюиращия, вие печелите неговото внимание и интерес.
3. Свържете миналото си с тяхното бъдеще
След като сте описали постигнатото досега от вас, използвайте дадените примери за да опишете начина, по който вашите постижения се вписват в работата, за която кандидатствате и начина, по който ще допринесете за успеха на компанията. Ако шефът в ресторанта планира да отвори ново бистро в различен квартал на града, обяснете как вашата специална супа би могла да привлече нови клиенти. Ако говорите с мениджър на хотел, то споделете с него как опитът ви със социалните мрежи би могъл да помогне за подобряването на имиджа на хотела и привличането на повече туристи. Не може да очаквате интервюиращият сам да направи връзката между вашите предишни успехи и нуждите на неговата компания, за това трябва вие самите да акцентирате върху тя. Интервюиращият има достатъчно неща, за които да мисли, така че вашата задача е да си пробиете път до централно място в неговото съзнание, като му обясните, че вашите минали постижения вещаят много бъдещи успехи за неговата компания. Фокусирайки се върху тези три стъпки при интервюто за работа вие ще изведете на преден план не само успехите от близкото си минало, но и възможностите, които може да предложите на компанията, за която кандидатствате.
...............
Анет Грант, главен изпълнителен директор на of Executive Speaking, Inc и автор на CEO Speaking: The 6-Minute Guide, за FastCompany.
Редактор: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.