Основните причини за уволнение

Причините за това един човек да бъде уволнен никога не са прости. Често хората са освобождавани, защото са счупили офис техника или не са се справили с важна задача, но всъщност това не е същинската причина за решението на мениджмънта да се освободи от тях, а само поводът.
Всеки професионален казус е индивидуален. Има обаче и някои често срещани причини за уволненията в различните браншове и нива на йерархията в компаниите.
Ето 10-те най-широко разпространени сред тях:
1. Постоянно в болнични. Непрекъснато и внезапно си взема отпуск по болест и се налага друг да върши работата му. Това създава липса и недоволство в екипа и едновременно дава повод на този, който замества, да изпъкне.
2. Назначеният разчита на богатото си CV. Всеки с добра автобиография се радва, че може да разчита на нея, преди да получи работата си. Мнозина обаче продължават да се уповават на качествата си на хартия твърде дълго след това.
3. Лъжа по време на интервюто за позицията. Да бъдем честни, често се случва хората да си приписват невъзможни умения и знания при опита си да покрият изключителните изисквания на все по-претенциозните работодатели. Има и случаи обаче, в които се прекалява с преувеличенията, отделът за Човешки ресурси не разбира това и после служителят не може да бъде обучен начално.
4. Външният вид. Да, той е важен за работното място. Не, не е абсолютно качество, недостатъците в него могат да бъдат заместени с добро изпълнение на работата, но има и хора, които изпадат в тежки емоционални, психологически кризи и внезапно изпускат вида си от контрол. Което на работното място може да продължи известно време, но не и вечно.
5. Анонимността. Мнозина в началото се притесняват, на срещите не обелват и дума. Ако това обаче продължи твърде дълго и те се държат сякаш ги няма, дават повод на ръководството да се замисли има ли смисъл изобщо да ги има?
6. Липсата на компромиси. Твърде силното его на работното място пречи неимоверно в работата с колегите.
7. Неблагодарността. Мнозина живеят с мисълта, че трябва да получат много повече за труда си и присъствието си в работното място и се смятат за недооценени, каквото и да им се даде. Това настроение прави силно лошо впечатление на шефовете, които рано или късно го долавят.
8. Неподчинението. Не става дума за казарма, но част от служителите често умишлено не изпълняват това, което им се казва.
9. Афинитетът към клюки и интриги.
10. Приписването на заслуги от чуждите идеи и работа. Тази практика също в един момент се разбира и при известна част от шефовете може да предизвика силно раздразнение.
По материали на Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Денят в цифри
България |За какво се споразумяха Китай и САЩ в Женева?
Компании |Проучване: Най-популярният плод в света е застрашен от климатичните промени
Свят |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |The Times: ЕС и Великобритания ще представят пакт за отбрана тази седмица
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 12-ти до 18-ти май
Хороскоп |На днешната дата, 12 май. Световен ден на медицинските сестри
На днешната дата |УЕФА предвижда промени в правилата за „милиметровите“ засади във футбола
Спорт |Зеленски покани Путин да се срещне лично с него в Турция
Свят |Как умните лидери запазват най-ценните си кадри
Лидерство |Туск обвини Русия за пожара на най-големия мол във Варшава
Свят |Четири стратегии за разказване на истории, с които ще изградите лоялни последователи
Маркетинг |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

Първо публично представяне на безплатния софтуер в помощ на хора, лишени от зрителни способности

Коментари
Няма въведени кометари.