Д-р Цветелина Спиридонова, д.м. собственик и изпълнителен директор на МБАЛ „Хигия“ и МБАЛ „Хигия-север“

Manager News

В началото на февруари 2019 г. д-р Цветелина Спиридонова застава начело на „Хигия“, първата частна болница в България и Източна Европа. Създател и основател на многопрофилната болница за активно лечение е нейният баща, хирургът проф. Стайко Спиридонов. От позицията ѝ на най-млад собственик и мениджър на лечебни заведения с частна собственост у нас д-р Цветелина Спиридонова споделя, че в професията си се ръководи от принципа: Рrimum non nocere (Преди всичко не вреди).

Осигуряването и поддържането на високо ниво на медицина в България е каузата, която д-р Спиридонова смята за най-важна. А това означава добре мотивирани лекари и медицински сестри, които да оказват високопрофесионална медицинска грижа към пациентите.

Q&A

Проф. д-р Иво Петров:

Каква е тайната съставка за изграждането и управлението на добре работещ и сплотен екип?

Шефът да работи за хората, които работят за него. Възможно е, ако е стартирал от ниво минус две. Нямам подчинен, чиято работа да не познавам в детайли. Наясно съм какви усилия полага всеки, как мога да го облекча в работата му и да го стимулирам. Уважавам всеки, който ми се е доверил да бъда негов мениджър.

Как хобито и любимите занимания в свободното време работят за вашата продуктивност и успех? Управлението на стреса в каква степен предопределя успеха?

Управлението на стреса е преди всичко психика. Или имаш психика, или губиш. За мениджърите е ясно, че нямат избор – просто трябва да се справят. Всъщност жените мениджъри не разполагат с лукса на другите жени да се глезят и да казват „не мога“.

Доколко е важно една компания да бъде социално ангажирана и да подкрепя проекти за благото на обществото? По какъв начин добротворчеството добавя допълнителна стойност към успеха на компанията?

През всички години от създаването си до днес болница „Хигия“ провежда благотворителни акции в подкрепа на домове за деца с увреждания, християнски храмове, спортни и културни прояви. През 1999 г. със собствени сили и средства „Хигия“ организира полева болница в Турция часове след разрушително земетресение в град Адапазаръ. За 30 дни в полевата болница са извършени над 3 хил. амбулаторни прегледа, манипулации и лабораторни изследвания, направени са близо 200 операции. Под патронажа на болница „Хигия“ бе извършен и ремонт на първия в България Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с онкологични заболявания.

Добрият мениджър непременно добър психолог ли е? Как бързата и точна преценка за даден човек от екипа или за партньор рефлектира върху успеха на мениджъра и компанията?

Добрият мениджър е добрият човек. И тогава няма нужда от психологични игри.

Емил Нешев:

Смятате ли, че в бизнеса, който ръководите, водещи могат да бъдат емоциите ви?

Медицината е насочена към здравето на хората. Тя се случва от хора, на които, както на всички други хора, са присъщи вълнения, емоции. Най-голямото ни предизвикателство, когато помагаме, когато лекуваме е именно в това – да успяваме да потискаме емоциите си и да заложим само на професионализъм. Ако позволим на емоцията да ни води, да доминира, тогава рискът от грешка е много голям. Предполагам, че всеки би предпочел лекар, който си върши работата в тежка ситуация, вместо лекар, който седи на стол и плаче от мъка.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ