Красимира Райчева: Устойчивият успех изисква продължителни усилия и инвестиции, иновации и предоставяне на стойност на клиентите

Красимира Райчева: Устойчивият успех изисква продължителни усилия и инвестиции, иновации и предоставяне на стойност на клиентите

Професионалната кариера на Красимира Райчева във Visa започва през 2004 г. Като мениджър тя управлява отношенията на компанията с банките и организациите, които предлагат безналични разплащания. „Като част от Visa познавам добре процеса по създаване на иновации. Компанията е в авангарда на нововъведенията в плащанията от основаването си през 1950 г. – от първите потребителски кредитни карти до криптовалутата. Ние непрекъснато работим за следващите големи иновации в разплащанията и полагаме усилия те са достъпни за всички“, споделя Красимира Райчева.

Visa е сред световните лидери в дигиталните плащания. Годишно обработва над 215 млрд. трансакции на разплащания между потребители, търговци, финансови и правителствени институции в над 200 държави и територии. Мисията ѝ е да свързва света чрез най-иновативната, надеждна и защитена мрежа за разплащания, която позволява на частни лица, компании и стопанства да просперират.

Q&A

„Понякога нова технология, стар проблем и голяма идея се превръщат в иновация“, по думите на известния инженер и изобретател Дийн Камен. Споделяте ли подобно мнение и каква е формулата за успешна иновация във вашата професионална сфера?

Абсолютно, споделям мнението на Дийн Камен. Новите технологии, решаването на стари проблеми и вдъхновяващите идеи са основни компоненти на иновациите. Във финтех сектора, където работим, тази формула е от изключителна важност. За да иновираме успешно, трябва да следваме определени принципи. Първо, трябва да бъдем в крак с най-новите тенденции при потребителите, защото очакванията към финтех сектора се променят бързо. Следва идентифицирането на потребителските нужди и проблеми – иновацията трябва винаги да бъде ориентирана към потребителите и решаването на реални проблеми. Тя изисква създаване на корпоративна култура, която насърчава и подкрепя творческото мислене. Това означава създаване на среда, в която служителите се чувстват свободни да поемат изчислени рискове и да разработват иновативни решения.

Какво според вас най-силно мотивира и насърчава новаторското мислене във финтех сектора?

Желанието за подобрение на потребителските преживявания, повишаване на ефективността и подобряване на сигурността. В ежедневната си работа се стремим да намираме нови начини дигиталните разплащания да стават по-достъпни, удобни и сигурни както за физическите лица, така и за бизнеса. Конкуренцията също играе значителна роля в насърчаването на иновациите. Финтех секторът се развива с бързи темпове и възможността да се запази водеща позиция в него е сериозен стимул за инвестиране в иновативни решения.

Какво вие определяте като иновация?

Иновацията не е просто внасяне на нещо ново. Тя е инструмент за създаване и внедряване на нови идеи, продукти или процеси, които допринасят за позитивни промени и предлагат реална стойност на нашите клиенти, потребители и заинтересовани страни.

Иновацията винаги трябва да предизвиква статуквото и постоянно да търси начини за подобрение и развитие на нашите решения, за да отговори на променящите се нужди на пазара.

Какви тенденции задават иновациите в развитието на продуктите и услугите на Visa сред финансовите институции в България?

Иновациите предвиждат засилване на дигитализацията и удобството в развитието на продуктите и услугите на Visa в България. Свидетели сме на все по-активно използване на безконтактни разплащания, мобилни портфейли и други дигитални решения, които опростяват трансакциите и увеличават удобството и сигурността. Освен това иновациите допринасят за по-надеждни системи за откриване и предотвратяване на измами, което прави електронните разплащания още по-сигурни.

Ние сме дългогодишен шампион на финтех сектора и сме играли основна роля при оформянето на финтех средата, която познаваме днес. От предоставяне на достъп до нашата технология през глобалната мрежа, специалните програми и експертните насоки ние се ангажираме да развиваме най-обещаващите в сектора предприятия. Инвестираме в иновации, като разработваме нови начини за разплащания с решения за разсрочено плащане на Visa, което предоставя на потребителите достъп до опции за плащане на вноски и Click to Pay, което прави онлайн пазаруването бързо и удобно.

Преди две години заедно със Столичната община и Центъра за градска мобилност въведохме безконтактните разплащания в градския транспорт на София – иновация, която въвежда нашата столица в клуба на модерните световни мегаполиси.

Кои са неизменните принципи, работещи за утвърждаване на доверието на вашите клиенти?

Доверието е от съществено значение за нашия бизнес и за да го затвърдим, следваме неизменно няколко принципа. Първо, прозрачността е от съществено значение. Нашите клиенти трябва винаги да знаят какво да очакват от Visa и ние се стремим към открито и честно общуване. Второ, интегритетът е неделима част от нашия бизнес. Придържаме се към най-високите стандарти за етично поведение и поддържаме безкомпромисен интегритет в нашите операции. Надеждността също е от ключово значение. Visa има дълга история на предоставяне на сигурни и надеждни платежни решения, което формира основата на доверието. Стремим се постоянно да изпълняваме ангажиментите си и да поддържаме в нашата работа най-високите стандарти на интегритет.

Намирате ли, че бизнесът и животът действително са подобни на банкова сметка – не можете да изтеглите повече, отколкото сте вложили?

Този аналог е изключително точен. Той подчертава принципа на взаимност както в бизнеса, така и в живота. Обикновено не можете да очаквате да получите повече, отколкото сте инвестирали. Това, което влагате, често определя какво можете да вземете – било то във форма на финансови печалби, доверие или добра воля. Този аналог ни напомня, че устойчивият успех изисква продължителни усилия и инвестиции във връзки, иновации и предоставяне на стойност на клиентите.

***

Бизнес визитка

Красимира Райчева развива услугите на Visa в страната и ръководи въвеждането на иновативните продукти на компанията, сред които безконтактни, мобилни и разплащания от човек на човек. Притежава магистърска степен по електроника от Техническия университет – София, и магистърска степен по Project management от George Washington University.

Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ