Петя Стоянова: Иновациите са в основата на предприемачеството и на всеки успешен бизнес
Основна характеристика на иноваторската ѝ натура е непримиримостта със статуквото във всичките му измерения. „Винаги търся най-ефективния начин за решаване на проблемите, което често води след себе си непопулярни и в повечето случаи иновативни начини на работа. Смятам, че иноватор може да бъде всеки, стига да има желанието и силата да застане зад нови идеи и да им повярва“, добавя Петя Стоянова. Дигитална агенция Power Brand предлага цялостни дигитални решения на своите клиенти, използвайки собствена методология и холистичен подход за ефективно постигане на целите.
Q&A
„Ние правим иновации, като започваме с клиента и работим „назад“. Това се превръща в пробен камък за начина, по който изобретяваме“, споделя основателят на „Амазон“ Джеф Безос. Доколко споделяте подобна стратегия и каква е вашата формула за успешна иновация в сферата на дигиталния маркетинг?
Донякъде мога да се съглася с тази формула за иновации. Тя дава отлични резултати в индустрии, където клиентът знае какво търси, какво му харесва и какви са проблемите, с които се сблъсква. Но има „нови“ индустрии, където иновациите са базирани на опита и прозрението на изобретателите, на създаването на продукти и услуги, основани в повечето случаи на неосъзнати потребителски нужди. Като дигитална агенция ние сме иноватори в подхода към това, което правим, защото поглеждаме към проблемите на клиентите като лекар към пациент. Не се доверяваме само на симптомите, с които те идват при нас, и не работим само по тяхното отстраняване, а правим пълен анализ на състоянието на дигиталните активи на клиентите ни. Всички канали за комуникация и асети в дигиталния маркетинг са взаимосвързани и влияят върху поведението и преживяванията на потребителите.
Смятате ли, че иновациите са специфичният и най-ефективен инструмент на новото предприемачество?
Някой беше определил иноваторите като разбивачи на митове. Напълно споделям това виждане и смятам, че иновациите са в основата на предприемачеството и на всеки успешен бизнес. За да си предприемач, е необходимо, освен да притежаваш различен поглед върху начина, по който се прави бизнес в дадена област, да имаш желанието и упоритостта да превръщаш идеите си в реалност. Според мен бизнес без иновации и различно мислещи хора е обречен на фалит рано или късно.
Каква е силата на холистичния подход в дигиталния маркетинг?
Основната идея зад холистичния подход е, че всеки елемент в дигиталната екосистема влияе на другите и е необходимо да се разглеждат взаимодействията между тях, за да се постигат най-добри резултати. Това, което правим за нашите клиенти, е първо да разберем какво искат да постигнат, какви са им очакванията и доколко те са реалистични с наличните ресурси. Преминаваме през обстоен одит на всичките им дигитални асети – от страниците им, как се представят органично при търсения, колко са активни в профилите си в социалните медии, каква е ангажираността на потребителите им; проверяваме свързаността и настройките на всички платформи за информация и анализи за измерване на поведението на потребителите, качество на клиентските бази и пр. Разполагайки с тези данни, почти винаги модифицираме първоначалното задание на клиента и поставяме нови приоритети за постигане на целите.
Какви тенденции задават иновациите във вашия бранш и каква отговорност изискват?
Няколко са тенденциите на нашия пазар, които считам за изключително важни за бизнеса. Това е SEO оптимизацията на страниците с цел привличане на по-качествен органичен трафик не само по основни ключови думи, но и по разширени такива. Тази дейност заема все по-важна роля в маркетинг стратегията на компаниите, защото е средство за налагане на бизнеса и оптимизиране на разходите. Видеомаркетингът и използването на TikTok като канал за комуникация са ключови за ангажиране на потребителите и продажбите през социалните платформи. Използването на AI и автоматизацията в комуникацията с клиентите е световна тенденция, която считам, че доста бързо навлиза и при нас. Важна тенденция е и ролята на инфлуенсърите в комуникационните миксове и по-конкретно инвестирането в личности, които са не просто „тренди“, а предоставят полезно съдържание с добавена стойност за потребителите.
***
Бизнес визитка
Петя Стоянова е съосновател на дигитална агенция Power Brand. Дългогодишният ѝ опит на ключови маркетинг позиции в големи международни компании, създаването и налагането на много марки, продукти и високотехнологични услуги е основа на увереността ѝ бързо да анализира и решава проблемите на клиентите и съвместно със съдружника си Владимир Саралиев и своя екип да намират най-ефективните решения.
Материалът е част от седмото специално годишно издание „Жената е“, което може да бъде намерено в платформата за дигитално четене ZinZin и онлайн на manager.bg/списание
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.