"Жената е"

Тук си, за да бъдеш чута

Тук си, за да бъдеш чута

Половите стереотипи са пречка пред развитието на потенциала смятат 80% от жените. Това показва глобално проучване на Mars, Inc., един от най-големите производители на храни в света, чието портфолио включва марки като M&M’s, Snickers, Twix, Orbit, Whiskas и Pedigree. Компанията наскоро представи официалните резултати от инициативата си #HereToBeHeard – нова глобална кампания, която насърчава равенството между половете и помага на жените да достигнат пълния си потенциал.

Последната година и половина се оказа истинско предизвикателство за редица компании. Бизнесът трябваше да премине от офлайн в онлайн режим, което оказа особено влияние върху жените и работната им среда. Голяма част от дамите трябваше бързо да се адаптират към работата от вкъщи и от тях се изискваше успешно да съчетават хоумофиса с грижите за децата и семейството от самото начало на пандемията. В резултат на трудните и несигурни времена висок процент от жените в световен мащаб изгубиха работата си, поставени пред предизвикателството да се грижат за себе си и своите семейства. Covid-19 кризата върна с цели 136 години назад постигнатото по отношение на половото равенство и разклати ролята на дамите в работната им среда, което коства загуба на общо 64 млн. работни места и 800 млрд. долара приходи – общият БВП на 98 държави.

Какво трябва да се промени според жените, за да могат повече от тях да достигнат пълния си потенциал? Този въпрос зададе и Mars, Inc. като част от глобалното си проучване и събра отговори от 10 319 жени от 88 държави. Дами от целия свят се обединиха и призоваха за системна промяна и премахване на бариерите, с които се сблъскват ежедневно от страна на работодатели, общности и дори правителства.

Проучването е част от програмата на Mars – Full Potential, за насърчаване на действията по отношение равенството между половете. Резултатите от кампанията #HereToBeHeard (от англ. ез. „Тук си, за да бъдеш чута“) са факт благодарение на съвместната работа на Mars с инициативата Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) в бизнес училището Saïd Business School на Оксфордския университет и външни анализатори.

Пълното равноправие е възможно

Чрез комбинация от различни анализи екипът идентифицира 28 теми, качествено групирани в осем най-често споменавани от дамите аспекти. Сред най-единодушните отговори бе призивът за край на системната дискриминация и вредните полови стереотипи, където цели 80% от анкетираните жени обединяват своето мнение.

На второ място дамите призовават за по-стабилна роля при вземането на решения и акцентират върху необходимостта от равни кариерни възможности. Отбелязват и нуждата да получават подкрепа в ролята им на родители и баланс по отношение на работа/личен живот. Един призив обаче приковава вниманието по отношение работната им среда...

Равни кариерни възможности и заплащане

За да подкрепи усилията за постигане на полово равенство в световен мащаб, Mars, Inc. анализира резултатите от проведеното проучване и предостави практически препоръки за това как бизнесът може да реагира. Сред тях са баланс между половете в качеството им на лидери, осигуряване на възможност за гъвкава работа, удължаване на майчинството и подкрепа за психическото и физическото здраве на жените. Mars отбелязва и нуждата мъжете да се превърнат в съюзници на дамите, а бизнесите – да подкрепят процеса и да покажат своята позиция. Така жените могат да развият пълния си потенциал.

„Кампанията #HereToBeHeard („Тук си, за да бъдеш чута“) е нашият начин да покажем подкрепата си към всички тези жени – лидери, които са истински професионалисти в това, което правят. Отдадени сме на мисията ни да създадем среда на приемственост, в която хората независимо от техния пол, раса или сексуалност са равноправни и не срещат ограничения. За да го постигнем обаче, на първо време трябва да нормализираме лидерската роля на жената в днешния свят. Не само като служител на Mars, но и като жена съм много горда, че регионът UBBAI, от който и България е част, се представя изключително добре по отношение на равенството между половете. Въпреки това ни чака още работа“, коментира Ваня Вагич, мениджър „Корпоративни въпроси“ за региона UBBAI в Mars.

Кремена Лефтерова, мениджър „Човешки ресурси“ за Балканите, добавя: „Сега, когато сме напълно наясно с амбициите и трудностите пред жените, можем да се борим за пълно равноправие. Ако осигурим подкрепа на всички тези дами, ще постигнем целите си съвсем скоро“.

[[{"fid":"391657","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Кремена Лефтерова, мениджър „Човешки ресурси“ за Балканите в Mars

Промяната започва от вътре навън

Mars, Inc. е компания с повече от 100-годишна история, която винаги е била ръководена от своите пет принципа – качество, отговорност, взаимност, ефективност и свобода. От официалното стартиране на програмата Full Potential през 2020 г. компанията предприема редица действия, за да осигури на своите сътрудници равни възможности. Mars, Inc. потвърждава равенство в заплащането на половете в своята световна мрежа от 133 хил. сътрудници, половината от които са жени, и успява да увеличи съотношението на баланса между половете в ключовите лидерски екипи от 43 на 50%. Цел на компанията е да достигне до 100%.

В допълнение Mars, Inc. се фокусира и върху социалното и икономическото подпомагане на жените чрез стратегии за подкрепа на момичетата, които работят в какаови плантации. Компанията планира разширяване на партньорството си с агенцията за хуманитарна помощ CARE, за да се засили ролята на 50 хил. души от общностите за добив на какао, основната част от които са жени. Кампанията на Mars, Inc. #HereToBeHeard е в отговор на необходимостта жените да си върнат обратно силната социална роля, която играят, и отново да повярват в своите неограничени възможности.

Разберете повече за кампанията на www.mars.com/heretobeheard

Ключови думи

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ