Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|3 начина да получите бърз отговор, дори и той да е „Не!”
Липсата на директен отговор често изнервя или увеличава надеждите на този, който е отправил предложението.
Негативите от продължителното очакване стават още по-големи, когато се окаже, че крайното решение е „Не!”.
Никой не обича да чува отговора „Не!”, когато например предлага проект. При лисата на потвърждение може да ви се струва, че уклончивото „Може би” е за предпочитане.
Обаче не е така.
„Когато „Може би” е прелюдия към „Не!”, резултатът е голяма загуба на време и ресурси”, коментира за Harvard Business Review Антъни Тджан.
Авторът подчертава, че винаги е по-добре отговорът и особено отказът да бъдат решени и чути по-скоро.
Той дава три съвета, които ще ви помогнат да не губите време в очакване на отговор:
1. Отправете молбата си ясно. Хората често отговарят с „Може би”, защото са объркани какво ги питате.
2. Поставете краен срок. Когато се срещнете с инвеститор, купувач или клиент, формулирайте ясно докога бихте очаквали решение.
3. Научете се да разбирате кога мълчанието означава отказ. Хората мразят да казват „Не!” толкова, колкото вие мразите да го чувате. Ако усетите, че отстрещната страна се готви да ви откаже, но се чуди как да го направи, атакувайте първи, за да си спестите неловкото чувство. В случая може да използвате нещо от рода на: „Да разбирам ли, че предпочитате да не предприемате действия засега?”
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.