Boeing с ново обяснение за проблемите с контрола на качеството

Boeing с ново обяснение за проблемите с контрола на качеството

Boeing с ново обяснение за проблемите с контрола на качеството

Финансовият директор на Boeing очерта стъпките, които компанията предприема, за да се справи с редица проблеми, засягащи безопасността и надеждността на нейните самолети, предаде Yahoo!Finance.

„Предвид събитията от 5 януари при полет 1282 на Alaska Airlines и всичко, което научихме оттогава, ние признаваме, че трябва да подобрим безопасността, качеството и съответствието“, каза финансовият директор Брайън Уест на конференцията на Bank of America’s Boeing company, визирайки случая с панел на врата на самолет Boeing 737-9 Max на Alaska Airlines, който се откъсна по време на полет.

Той подчерта, че ще се отдаде повече внимание на т.нар. „пътувала работа“, термин, използван в авиационната индустрия за задачи, които са „отложени и/или завършени във фабрика, различна от първоначално планираната“.

По отношение на самолетите 737 MAX, Boeing е приемал фюзелажи и възли от Spirit AeroSystems, като работниците са отбелязвали, че възлите не отговарят на качеството, което Boeing очаква. По тази причина те често е трябвало да бъдат ремонтирани, след като бъдат използвани в производството.

„От 1 март тази година вече няма да пътуваме между Уичита и нашия доставчик на фюзелажи [Spirit AeroSystems] и Renton [завод за сглобяване на Boeing]“, каза Уест. „Това продължи твърде дълго. Така че сега ще приемаме само напълно съответстващи фюзелажи от Spirit, което означава, че в близко бъдеще може да има променливост на доставките.

При проблемните случаи със 737-MAX служителите на Boeing очевидно са забелязали тези проблеми веднага, когато фюзелажите са пристигнали от Spirit AeroSystems, според федерални следователи. Оказва се, че Boeing не са отстранили проблемите веднага и 737 е продължил към следващата работна станция.

Когато екипажите на Boeing са завършили ремонта 19 дни по-късно, те не са успели да сменят четирите болта на щепселната врата, която са отворили, за да свършат работата. Именно това е довело до инцидента с Alaska Airlines.

Като се откажат от приемането на дефектни части на Spirit AeroSystem, операциите на Boeing в Renton ще бъдат по-ефективни и Уест каза, че компанията в крайна сметка ще затвори две „фабрики в сянка“, които производителят на самолети използва, за да коригира несъответстващи части и възли. Boeing също води преговори за обратно придобиване на Spirit, която Boeing отдели преди близо 20 години, за да реинтегрира двете компании с цел на подобряване на безопасността и качеството.

Ефектът от тези промени върху пътуванията и вероятно намалените доставки на фюзелаж от Spirit означава, че Boeing ще понесе голям финансов удар. Уест каза, че свободният паричен поток на Boeing през първото тримесечие ще понесе удар от 4 до 4,5 милиарда долара - повече от очакванията на компанията, а до края на годината свободният паричен поток за цялата година се очаква да бъде в „ниските едноцифрени милиарди.” Свободният паричен поток на Boeing за цялата 2023 г. беше 4,46 милиарда долара, което подчертава мащаба на срива през Q1 върху общите резултати на производителя на самолети.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ