Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Италианските луксозни групи загърбиха съперничеството
Италианските луксозни модни групи, които в продължение на десетилетия ревниво пазиха независимостта си, започнаха да се обединяват, за да защитят своите вериги за доставки и националните корени на по-малки компании, показвайки нов дух на сътрудничество, предава Ройтерс.
Контролът върху веригата за доставки става все по-важен за луксозните марки, за да се гарантира, че продуктите стигат до магазините навреме и се избягват рискове за репутацията, свързани със снабдяването със суровини или условията на труд.
Италианската смесица от специализирани занаятчийски работилници и семейни етикети предлагат особено богат избор за по-големи компании с пари за укрепване на отношенията чрез инвестиции.
В този дух Prada и италианската модна марка Ermenegildo Zegna през юни придобиха миноритарен дял в компанията за трикотаж Luigi Fedeli e Figlio, базирана в Монца, северно от Милано.
Семейната компания, която се фокусира върху кашмир и джемпери, е основана през 1934 г. и се разпространява в 13 бутици със собствена марка и около 400 мултибрандови магазина по целия свят.
Prada и Zegna преди това са инвестирали съвместно във Filati Biagioli Modesto S.p.A. през 2021 г., придобивайки мажоритарен дял в един от техните доставчици, специализиран в производството на кашмир и други луксозни прежди.
"Ние инвестирахме в Biagioli, за да стартираме отново компания, която беше в криза, докато за Fedeli това е случай на подпомагане на компанията да расте", каза Патрицио Бертели, водещ акционер и председател на Prada Group пред Ройтерс.
77-годишният Бертели добави, че по-малките италиански компании през последните две десетилетия трябваше да жонглират с предаването от едно поколение на семейството на следващото с по-сложни въпроси като разширяване на нови пазари.
"Италианските марки искаха да се справят сами твърде дълго, а след това изведнъж разбират, че не винаги можете да се справите сами и започвате да се оглеждате", добави той.
Изобилие от малки производители
Италия е дом на хиляди малки производители, които покриват 50-55% от световното производство на луксозни облекла и кожени изделия, изчислява консултантската компания Bain.
"Biagioli и Fedeli са два различни примера за грижа за "произведено в Италия" и подпомагане за укрепване на италианската верига за доставки, пряко или косвено. Бертели и аз искаме да запазим бижутата "произведени в Италия" и да запазим ноу-хауто в страната", каза 67-годишният Гилдо Зегна, председател и главен изпълнителен директор на Ermenegildo Zegna.
Италианските групи са изправени пред конкуренция от френски луксозни гиганти като LVMH или собственикът на Gucci Kering, които също са купували доставчици в Италия през годините, особено в кожената индустрия.
LVMH обяви през май, че е придобил мажоритарен дял в Nuti Ivo Group, италианска компания, специализирана в производството на кожени продукти от 1955 г.
Фирмите за частен капитал също усетиха инвестиционна възможност и започнаха да комбинират доставчици в по-големи предприятия.
Управляващият директор на Kering Жан-Франсоа Палюс каза, че луксозната група все повече се стреми към внасяне на производството у дома. Това е въпрос на проследимост, но също и на качество, снабдяване с материали, по-кратки срокове за производство на стоките и тяхното пускане на пазара и конкуренция за специализирани занаятчии сред марките, каза той.
Създаване на по-близки отношения
Има и други примери за френско-италианско сътрудничество като сделка, при която Chanel купи дял в компанията за кашмирени прежди Cariaggi Lanificio в партньорство с Brunello Cucinelli.
"Италия не е създала (голям) луксозен хъб, но имаме предприемачи, които имат способността да активират правилните взаимоотношения в точното време. Подходът се е променил, той е много по-съвместен – да се изправим пред по-сложни предизвикателства", каза Стефания Лацарони, генерален мениджър в италианската асоциация на луксозната индустрия Altagamma.
Наистина, решението на Prada и Zegna да инвестират заедно, е родено от приятелство, подсилено от последните трудни времена.
"Опознахме се по-добре по време на пандемията от COVID-19, в труден момент за индустрията, когато трябваше да се подкрепяме взаимно", каза Зегна и добави, че основна роля са изиграли срещите, проведени в индустриалния орган Camera Nazionale della Moda.
Роберто Коста, ръководител на Global Luxury Investment Banking за Citigroup, каза, че по-близките работни връзки отразяват по-уверен и външен подход от италианските марки. "Италианските групи сега са по-управляеми, по-организирани и също така по-силни, което ги прави по-отворени за съвместно мислене. Има по-голяма способност да разговаряме помежду си, но това не означава, че непременно ще има сливания", казва той.
Зегна и Бертели сега седят заедно в борда на Fedeli и Biagioli, оставяйки възможност за повече инвестиции по-надолу по веригата на доставки.
"Ако се появят нови възможности, ние ще ги грабнем. Дали ще го направим заедно или не, остава да видим", каза Зегна.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.