Как авиокомпаниите съкращават времето на полетите с минути, за да спестят милиони

Как авиокомпаниите съкращават времето на полетите с минути, за да спестят милиони

Как авиокомпаниите съкращават времето на полетите с минути, за да спестят милиони

При пътуването със самолет минутите са от значение. Няколко мига могат да бъдат разликата между осъществяването и пропускането на връзка за пътниците, а за авиокомпаниите могат да избегнат закъснения, които да се разпространят в целия график. Спестеното време може дори да доведе до големи икономии за превозвачите, които се борят да намалят разходите си, пише CNBC.

Големите авиокомпании въвеждат стратегии, които според ръководителите могат да доведат до по-ниски разходи и по-ефективни операции, дори ако спестеното време на хартия изглежда незначително. Някои от тези инструменти ще бъдат изпробвани по време на натоварения празничен сезон, година след срива, който остави хиляди пътници в края на 2022 г.

Много от подобренията се правят зад кулисите

American Airlines  миналата година започна да използва нова технология за разпределяне на гейтовете за полети на международното летище Далас/Форт Уърт, второто най-натоварено летище в света и най-големият хъб на American, където оперира от 135 регионални и основни гейта.

Новите процедури, които замениха почти ръчния процес, продължил часове, позволиха на авиокомпанията да избегне преминаването на много от самолетите си от източната към западната страна на обширното летище, спестявайки средно по две минути време за рулиране на полет, което възлиза на около 11 спестени часа на ден, заявиха от American.

Според превозвача технологията е помогнала да се намали времето за рулиране с 20 % и да се намалят наполовина смените на изходите и конфликтите.

"Нощният процес на извеждане на авиокомпанията от четири часа е намалял до около 10 минути", каза главният оперативен директор на American Дейвид Сиймор.

Така наречената програма Smart Gating е разширена до международното летище " Шарлот Дъглас", международното летище в Маями, националното летище "Роналд Рейгън" във Вашингтон, а отскоро, през май, и до международното летище "О'Хеър" в Чикаго, казва Сиймор и добавя, че авиокомпанията обмисля да използва технологията и във Финикс.

Технологията за поставяне на вратички на други летища има за цел да избегне претоварването на изходите, което може да забави излитането на полетите или паркирането при пристигане.

"Ако се опитвате да правите промени на гейтовете в късната минута, когато самолетите пристигат ... може да се разминете с вашите доставчици на храна и гориво", каза Сиймур, добавяйки, че инструментите, създадени от Америка, са съобразени с проблемите на всяко летище.

През първите осем месеца на годината 76,4% от полетите на American са пристигнали в рамките на 15 минути от планираното време за пристигане, което се счита за навременно от Министерството на транспорта. Този резултат нарежда American на трето място сред големите американски превозвачи по брой пристигания навреме, което е подобрение спрямо петото място през същия период на миналата година.

Краткото време за рулиране и други подобрения могат да помогнат на авиокомпаниите да спестят гориво - един от най-големите разходи на авиокомпаниите. От American заявиха, че новата програма за гейтиране им спестява 1,4 милиона галона гориво годишно, което се равнява на около 4 милиона долара, изчислени на базата на цените на горивата на големите летища в САЩ този месец.

По-бързо качване на борда

American не е единствената, която се стреми да съкрати няколко минути. United Airlines  миналия месец стартира нова процедура за качване на борда на самолетите в икономична класа, при която първо се качват пътниците, седящи до прозореца, след това до средната част на самолета и след това до пътеката. От United съобщиха на персонала, че промените могат да спестят до две минути на полет.

Southwest Airlines  също експериментира тази година с начини за ускоряване на качването на борда, като изпробва всичко - от по-добри указателни табели до музика на мостика на самолета, за да накара пътниците да се движат. В продължение на години Delta Air Lines  използват дигитални съобщения по време на качването на борда, за да изпращат предупреждения за проблеми, като например пълни багажни отделения над главите.

Никсотарифният превозвач  Frontier Airlines  се стреми да ускори качването и слизането от самолета чрез пътеки извън мостовете на самолетите. Компанията започна да използва стълби директно за качване и слизане от самолета, като се възползва от втората врата на самолетите Airbus на превозвача.

"Ако искате да се качите на самолет по-бързо, използвайте две [врати] вместо една", каза главният изпълнителен директор Бари Бифъл.

Базираната в Денвър авиокомпания води разговори с няколко летища за увеличаване на този вид качване на борда, без традиционния мост за самолети. Бифъл смята, че след около две години една трета от полетите на превозвача може да използват стълби за качване и слизане от самолета.

Бифъл каза, че това може да спести до 10 минути от времето за завой - времето, необходимо на самолета да паркира, да се презареди и да отлети.

Робърт Ман, който е работил в няколко авиокомпании и е президент на консултантската фирма RW Mann & Co., заяви, че от ключово значение ще бъде как авиокомпаниите ще използват спестеното време. Включването му обратно в разписанието може да означава, че на авиокомпаниите няма да се налага да отделят толкова много време за полет, каза той.

"Когато действително планирате по-кратко време за полет, разполагате с повече самолети", каза той.
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ