Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Световната корабоплавателна индустрия е изправена пред нов проблем – твърде много контейнери
Въпреки че имаше недостиг на контейнери в разгара на пандемията, световната икономика сега е изправена пред проблем от противоположно естество – контейнерите вече са твърде много, пише Су-лин Тан за Си Ен Би Си.
В допълнение към спадащите тарифи за товари, данните показват, че депата за контейнери - използвани за съхранение на контейнери след разтоварването им, са пълни или почти запълнени.
Това се приема за признак за спадащо глобално търсене и предстоящо забавяне на икономиката.
Търговците и спедиторите твърдят, че спадът на глобалното потребителско търсене не е знак, че глобалната икономика се нормализира след неистово нарастване на потреблението след премахването на локдауните от периода на пандемията в редица страни по света., а знак за спад на „потребителския апетит“.
„Няма достатъчно място в депото, за да се поберат всички контейнери“, каза главният изпълнителен директор на платформата за онлайн контейнерна логистика Container xChange Кристиан Рулофс тази седмица.
Главният изпълнителен директор на италианското контейнерно депо Sogese Андреа Монти каза пред Container xChange, че неговите депа са пълни.
„Каквото и да влизаше и излизаше, нашето депо в Милано беше блокирано. Обемът на контейнерите в депата се увеличава до такава степен, че връщаме някои заявки за споразумения за обслужване на депо. Ние сме в ситуация, в която не можем да приемем нови клиенти за някои местоположения”, добави той.
Монти каза на Container xChange, че пиковият сезон на доставките на стоки, с наближаването на коледните и новогодишните празници, „технически не се е случил тази година“.
„Търговците на дребно са предпазливи по отношение на високото ниво на запасите, които имат“, каза Монти.
„Това, което се случи сега, е, че товарът отново идва „навреме“ и следователно ще видите забавяне на новите поръчки, тъй като компаниите се приспособяват към по-ефективно време за доставка на товари през океана“, добави той.
За да се борят с пълните и препълнени депа, пристанища като това на Хюстън започнаха да налагат такси за празни контейнери, престояли в терминалите повече от седем дни, казва националния морски мениджър на глобалния доставчик на искове Sedgwick Дарин Милър.
„Това, което мнозина не осъзнават, е, че през повечето време контейнерите в депата са празни“, каза той пред CNBC.
„Често оставени на едно място седмици наред, големият брой контейнери на корабите или в пристанищата ни оставя с недостатъчно складово пространство, което само изостря нашата продължаваща криза във веригата за доставки, тъй като оказва влияние върху препозиционирането и движението на контейнерите“, добави Милър.
Потребителите могат да очакват търговците на дребно да предлагат отстъпки, за да изчистят инвентара, каза още той Милър.
Миналата седмица nай-голямата компания за морски товарен транспорт Maersk предупреди, че цените на товарите са достигнали своя връх на фона на облекчаването на задръстванията по веригата за доставки и спадащото търсене. Компанията каза на инвеститорите да очакват по-ниски печалби от морския транспорт.
Близо 60% от 200-те спедитори, търговци и изпращачи, с които Container xChange разговаря в проучване миналия месец, са казали, че са изправени пред геополитически, икономически и политически рискове, които са наложили натиск за намаляване на потреблението и следователно за търсенето на контейнери.
„Вече знаем, че пазарът е в низходящ ход по отношение на потребителското търсене поради множество фактори, като например страхове от рецесия и инфлационни рискове“, каза говорител на Container xChange пред CNBC.
„Така че, разбира се, има значителен спад в потребителското търсене, което след това води до по-малко търсене на товари и следователно до пропорционално намаляване на търсенето на контейнери в световен мащаб“, добави той.
Доставчиците раздават контейнери, за да намалят струпването в депата, докато много от тях са прибягнали до курсове без товар, добави Container xChange.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.