Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|''Алкомет” АД инвестира над 75 млн. евро в производствена дейност

За няколко години, от бързо развиваща се компания, специализирана в производството на алуминиеви валцови и пресови изделия, "Алкомет" АД се превърна в лидер в областта на цветната металургия. Предприятието е разположено на площ от 370 000 кв. м. в непосредствена близост до град Шумен.
През последните години дружеството реализира мащабна инвестиционна програма на обща стойност над 75 млн. евро, в резултат на която обемът на произведената и реализирана продукция нараства от около 16 700 т през 2003 г на над 60 000 т през 2013 г.
Инвестициите са насочени главно в модерно технологично оборудване за Леярен цех което включва: 6 линии за непрекъснато леене на рулони и линия Wagstaff за леене на пресови заготовки, чиито общ производствен капацитет от 78 хил. тона годишно покрива изцяло нуждите на двете основни производствени направления: Пресов и Валцов цех.
Пресов цех е оборудван с 4 преси с годишен производствен капацитет около 23 000 тона, 3 пещи за термообработка, линия за прахово боядисване и единствената в България линия за елоксация на профили. Продуктовата гама обхваща близо 5500 вида алуминиеви профили, тръби и пръти със стандартни размери или разработени по чертежи на клиента. Основни сфери на приложение за произвежданите изделия са строителството, вътрешното обзавеждане, автомобилостроенето, машиностроенето, транспорта и др. С пускането в експлоатация на 600-тонна преса в началото на 2014 г, както и на линия за пренарязване на профили, ''Алкомет'' АД навлиза в нови пазари за специфични пресови изделия с разнообразни приложения в производството на велосипеди, душ кабини, лайсни за подови покрития и др.
Валцов цех разполага с уникални за страната производствени мощности за валцоване на различни видове алуминиево фолио, листа и ленти за нуждите на хранително-вкусовата промишленост, автомобилостроенето, строителството и транспорта. Оборудването обхваща 5 валцови стана с общ капацитет над 50 000 тона, линии за изправяне и обезмасляване, надлъжно и напречно рязане, пещи за термообработка. Основен продукт е домакинското фолио, при който продукцията на Алкомет съставлява 15% от европейския пазар.
През 2014 година маркетинговата дейност на компанията се развива в няколко основни направления: разширяване дела на специалните продукти при пресовите изделия; разработване на нови валцови изделия от групата на алуминиевото фолио (фолио за фармацевтиката, за опаковки на хранителни продукти); увеличаване продажбите на вътрешния пазар до 10 % от общия обем.
Въпреки усложнената икономическа обстановка в България през последните години редица компании от Западна Европа преместват своите производствени мощности в страната, привлечени от ниските разходи, наличието на висококвалифицирани специалисти и предимствата, които предлага членството в ЕС. Основна цел на Алкомет е привличане на нови клиенти сред тези компании, което успоредно с предлагането на нови изделия и тясното сътрудничество с настоящите клиенти на дружеството ще допринесе за увеличаване обема на продажбите на българския пазар.
Успешното прилагане на вътрешно-корпоративните практики; предлагането на високо ниво на обслужване: от договарянето и изпълнението на дадена поръчка, до организирането и проследяването на нейната доставка; утвърдените позиции на компанията на вътрешния и европейски пазари са безспорни доказателства за успешната бизнес стратегия на Алкомет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Бахамските острови отмениха разрешението за кацане на апарати на SpaceX след ракетна експлозия
Свят |Администрацията в САЩ предвижда да закрие 10 посолства и 17 консулства по целия свят
Свят |Европейските борси се оцветиха в червено след предупреждение ASML, че митата на САЩ влошават перспективите*
Финанси |Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.