За доброто на най-добрите
Даването на обратната връзка* на най-добрите служители може да се окаже трудна задача за мениджъра. Това е така, защото обикновено вашите най-ценни хора се отнасят съвестно към своята работа и не виждат особен смисъл от редовни срещи и дебати. Някои от тях дори може да изтълкуват конструктивните ви забележки като намек, че не са достатъчно добри в това, което вършат.
За щастие, този вид дискусии не винаги трябва да бъдат неприятни, пише Джейми Харис в Harvard Business Review. За да се подготвите добре за тях първо трябва да съберете достатъчно информация за темата, която ще обсъждате.
Много ценен съвет: винаги описвайте модели на поведение, а не черти от характера. Недейте да дълбаете в миналото, фокусирайте се върху това, което служителят може да промени в бъдеще.
Още в началото на разговора изяснете темата. Не забравяйте да подчертаете постиженията на вашия подчинен и чак след това да преминете към препоръките и целите. Всеки се стреми към самоусавършенстване. Задачата ви като мениджъри е да посочвате на хората в кои области могат да подобрят представянето си. Завършете срещата с въпрос от типа на: „Какво може да направи компанията за теб, за да постигаш още по-високи резултати?”
Честотата на тези срещи е от ключово значение. Колкото по-ценен е един служител толкова по-често трябва да имате обратна връзка с него. И вие и вашата компания ще спечелите много, ако развивате най-силните си хора, съветва Джейми Харис в Harvard Business Review.
*Под това понятие в този текст разбираме регулярните срещи с подчинените, на които даваме мнение, оценка и препоръки за подобряване на тяхната работа.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.