Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китай намалява износа на редки метали, паника на пазара

Китай, който контролира по-голямата част от световния пазар на редки метали, предизвика паника в Япония с решението си драстично да намали износа им, пише японският в. „Асахи”.
Металите се ползват за производството на хибридни автомобили и за енергоспестяващи домакински електроуреди, както и за редица други производства.
Решението на Китай предизвика такъв шок, че министърът на индустрията на Япония Масаюки Наошима ще изпрати петиция до китайското правителство с молба то да преразгледа позицията си. Министърът ще посети Пекин за двустранни икономически разговори на високо ниво на 28 август.
През 2008 г. Китай произвежда 97% от световното количество метали, следвана от Индия с 2% и Бразилия с 0,5%.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цените на петрола се повишават на фона на потенциала за по-строги санкции срещу Русия
Енергетика |Около 50 европейски лидери се събират за разговори за войната в Украйна и икономиката
Свят |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Швейцарските шоколадови бонбони ще поевтинеят в Индия след ново търговско споразумение
Бизнес |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Цитат на деня
Цитат на деня |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.