Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Критиката като изкуство, а не като махленски скандал
Има цели школи в мениджмънта, които твърдят, че шефът не бива да критикува подчинените си. Той трябва да управлява чрез похвали, да се стреми да прави от всеки от тях герой и победител.
Тези теории са много вдъхновяващи и позитивни. Те имат редица предимства и само един недостатък - че служителите обикновено не са безгрешни и когато сбъркат някой трабва да им го каже в очите.
И за съжаление, това трябва да сте вие - мениджърът. Казваме за съжаление, защото подобни разговори не са в никакъв случай приятни. Но са изключително важни и ръководителите трябва да умеят да ги водят.
Има няколко задължителни неща, които трябва да знаете, преди да започнете да критикувате когото и да е от вашия екип.
Първо и най-важно: винаги критикувайте човека насаме. Така донякъде ще елиминирате защитната му реакция и той ще може по-спокойно да приеме думите ви, пишат колегите от Management tip of the day.
Второ внимавайте да останете спокойни, независимо от развоя на разговора. Никога не нападайте човека персонално. Вие не го критикувате, защото е некадърник, а защото е свършил нещо не както трябва. (Ако е некадърник мястото му не е във вашия екип).
Трето овладейте вербалната комуникация. Гледайте критикувания право в очите, но с разбиране. По никакъв начин не показвайте агресивност в жестовете.
Началото на разговора поставете с открити въпроси, в които подчиненият сам да изясни причината за проблема. После много ясно и открито му кажете от какво не сте доволни. И накрая заедно намерете правилното решение и разработете план за действие.
В критиката най-трудно е да покажете доброжелателност и позитивизъм. Не забравяйте, че критикуваният служител е един от вашите хора. Той ви е много ценен и не трябва да излезе смазан от разговора. Просто трябва да разбере къде е сбъркал, защо е важно да се поправи и как да го направи.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.