Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Повече за по-малко. За повече
Британският министър-председател Дейвид Камерън вярва, че „ерата на изобилието” е свършила за Обединеното кралство и за останалия Западен свят. Той приканва британските граждани и потребители да затегнат коланите, защото страната навлиза в „ерата на ограниченията”.
Камерън трябваше да е по-прецизен и да нарече новата ера „ерата на недостига”. В действителност, на Запад последствията от глобалната рецесия заставиха гражданите и правителствата да станат доста по-пестеливи, тъй като финансовите капитали намаляха.
„Ерата на недостига” изисква радикално нов подход към развитието, който някои могат да нарекат „повече за по-малко. За повече”: доставянето на по-голяма стойност на по-ниска цена за повече хора. Този подход предлага на фирмите и правителствата нов подход за решаване на сложните, вероятно противоречиви, финансови уравнения: доставяне на по-голяма стойност на по-голям брой хора, като същевременно се намалява цената, на която го правят.
Да вземем Индия, например, където 600 милиона души нямат банкова сметка и достъп до основни медицински грижи. „Йес банк”, частна индийска банка, в партньорство с „Нокиа” предлага услуга, която позволява на потребителите да изпращат и получават пари по мобилния си телефон, без дори да имат собствена банка. „Йес банк” доставя по-голяма стойност на по-ниска цена на повече потребители, използвайки основно технология - в случая мобилен телефон. И предлагащите медицински услуги използват сходни технологии и бизнес модели, за да достигнат на достъпна цена до индийци, които живеят в отдалечени райони, където официална здравна система не съществува.
Сега е време за Европа да се събуди за подхода повече за по-малко. За повече – и Обединеното кралство е в добра позиция да покаже пътя. Първо, задачата за намаляване на огромния фискален дефицит на страната без да се прави компромис с качеството на живот, ще трябва да се използва изцяло нов модел за иновации и растеж. И второ, Обединеното кралство вече притежава много от необходимите съставки да вкара в действие новия модел: значителна цифрова комуникация, технологии на световна класа и необикновени научни постижения, както и добре развита екосистема за рискови капитали. Всичко, което липсва е някой или нещо, което да задвижи процеса, който ще постави началото на намирането на реални решения.
Нави Раджу, изпълнителен директор на Центъра за Индия & Глобален бизнес към правното бизнес училище към университета в Кембридж
Джаидийп Прабу, професор в университет "Джавахарлал Неру" по бизнес и предприемачество.
Прасад Каипа, изпълителен директор и съветник, който е работил за повече от 100 висши мениджъри и за 30 от 500. компании в класацията на списание „Форчън”.
Саймън Ахуджа, основател на „Блъд ориндж медиа” и съветник към Центъра за Индия & Глобален бизнес.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.