Искаш свежи идеи за бизнеса? Накарай ги да четат романи!
Когато Бил Гейтс оглавил Microsoft, разбрал, че всъщност не е необходимо да знае всичко. Както много други предприемачи, вярвал, че фирмата му може да има успех, ако разполага с правилните експерти. И ако те мислят творчески. Другото необходимо условие според Гейтс било да бъде шеф, който изслушва и най-абсурдните идеи.
Това разказват от американската компютърна компания. От много време тя провежда два пъти в годината срещи за размисъл – Think Weeks. В тях служителите споделят новите си идеи, а Гейтс или някой от шефовете им отговарят. Първоначално, хората пишели предложенията си на хартия. След това започнали да ги предават в електронен вариант. Всяка от тези срещи продължава една седмица. Процесът на окуражаване на служителите да мислят творчески еволюира всеки час. Някои предприемачи прилагат специфични техники, които сами са установили, че работят. Други се обръщат към консултанти, които им помагат да активизират идейното мислене на екипите и да извлекат максимална полза от него.
Какво съветват специалистите?
Ако сте на ръководна позиция, можете да направите някои упражнения, с които да промотирате креативното мислене и иновациите в екипа. Когато новите идеи са изложени пред вас в електронен вид, под формата на e-mail-и или чрез анкета в компанията, четете всяка от тях и записвайте на ръка върху лист хартия. Мнозина твърдят, че хората по-добре преценяват ситуацията и вземат решения, когато запишат черно на бяло това, над което ще размишляват. Този метод помага за структуриране на мисленето.
Ако вие самият имате идеи, поддържайте тетрадка или тефтер, в които да ги документирате. Организацията на бележките е от ключово значение за предприемача. Това потвърждава и едно от най-успелите лица на планетата – Ричард Брансън. Той разказва, че винаги носи със себе си малък тефтер и в него записва това, което му е направило впечатление или осенило като идея. Независимо дали е добро или лошо.
В случай, че ваш колега или служител ви е предложил интересна идея, съберете подходящия екип и организирайте брейнсторминг. Запишете на лист всичко, което на всички вас ви идва на ум във връзка с тази идея в първата минута, когато започнете да работите над нея. Как може да стане? Кой ще ви помогне?
Полезно: Специалистите съветват - мотивирайте служителите да четат книги. Създайте, ако е възможно богата и достъпна библиотека, която не е пълна само с книги, свързани с бизнеса ви, но и с подходяща художествена литература. В нея трябва да има също и списания, както специализирана литература на чужди езици. Осигурете и достъп до статии, публикувани в интернет.
Вие специално отделяйте време да се разхождате сами, позволете си да гледате дълго през прозореца, сложете на бюрото си играчка от рода на гумена топка. Всички тези неща са смятани от много мениджъри за „тотална загуба на ценно време“, но всъщност експертите смятат, че те помагат на ума да сътворява нови, нестандартни решения за бизнеса, защото му позволяват да блуждае.
Не на последно място, установете механизъм за предложения. Създайте организация, която помага идеите да бъдат изказвани лесно.
Сюзън Хетфийлд в humanresources.about.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.