Могат ли камерите на тол системата да намалят инцидентите и корупцията по пътищата?

Автоматизираната система осигурява постоянен и ефективен контрол върху трафика и товарните превози. Това заяви в ефира на БНТ директорът на Националното толуправление проф. Олег Асенов.
Той обясни, че усилията на управлението са насочени към запълване на дефицита от непрекъснат и обективен контрол върху трафика. Според него камерите и сензорите функционират денонощно и електронно измерват скоростта и теглото на превозните средства, елиминирайки възможността за корупция.
„Системата работи ефективно, дава резултат. Нашите усилия са насочени към запълване на един дефицит от обективен непрекъснат и имунизиран от корупция контрол, защото камерите и сензорите работят 24 часа, не зависят от хора. Автоматично и електронно отсичат, както средна скорост, така и движение с повече тегло от разрешеното. Ние се опитваме включително и с контрол за движение в аварийната лента и управление на автомобил без предпазен колан, да изградим един комплекс от ефективни мерки за превенция преди всичко“, каза проф. Асенов.
Той коментира, че превенцията е основният механизъм за да намалее пътния травматизъм.
"Виждам, че мерките дават резултат. Хората по определен начин осъзнават, че това, което се прави с този контрол за средна скорост е за тяхно добро", посочи той.
Проф. Асенов коментира и заобикалянето на магистрала „Струма“ от тежкотоварния трафик, с цел избягване на контрол за средната скорост.
„Това не е национална черта. Подобни практики има и в други страни, не само в България… Но колкото повече говорим за тези механизми и доказваме, че системата е еднаква за всички, толкова по-малко хора ще се опитват да я заобикалят. това е начинът да има промяна“, уточни той.
Относно твърденията, че около 20% от сензорите за измерване на тегло не работят, проф. Асенов обясни, че това е част от процес на възстановяване. „Със стъпването на новото правителство установихме, че по-малко от половината точки работеха през март, а почти нито един сензор за претегляне в движение.
По думите му системата осигурява обективен контрол върху претоварването на камионите, като през първия ден на засилените проверки са регистрирани над 350 претоварени автомобила, а вчера – само 50. Вече са събрани над 20 000 лева глоби за няколко дни. Той е категоричен, че електронният контрол намалява възможността за корупция и заобикаляне на правилата.
„Целта ни е да няма катастрофи заради претоварване. Когато всеки ден се налага да платиш по 1 200 лева за претоварен камион, сметката става друга и превозвачите започват да се съобразяват с правилата“, посочи проф. Асенов.
Системата също така позволява намаляване на броя на служителите на терен, като контролната дейност се концентрира в центрове за многофункционален контрол и чрез софтуерни роботи.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.