Подем на пазара на вино у нас
На винения пазар криза няма. Това се вижда ясно от данните, които изнесе пред „България Он Ер” Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното.
Данните показват, че ръстът на вътрешния пазар е над 10%, което е над 100 млн. литра. Увеличението на външния пазар е около 1,5%, което с около 1 млн. литра ръст на износа.
„Русия е на първо място по консумация на българско вино и през 2012 година, като 45% от износа отива за Русия. Много българско вино се консумира и в Китай. Източните пазари се оформят като нови възможности за българските производители. Добро представяне имаме и в Румъния, Полша, Словакия, Германия”, обясни Коев.
По думите му през настоящата година ще започнат да работят 11 нови изби и да се обработват нови лозови масиви. Коев обясни, че създаването на новите изби връща хората към консумацията на българско вино.
Той допълни, че все по-често на туристите се предлага винен туризъм, което включва и посещение на изби и дегустация на вино. Все повече чуждестранни туристи се записват за подобни екскурзии. Мнението му е, че това е възможност за популяризация на българските вина.
Вчера се разбра, че страната ни ще започне кампания за популяризиране на българското вино в Сингапур, Тайланд и Виетнам. За целта Държавен фонд „Земеделие“ и Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия” подписаха договор за прилагането на първия одобрен промоционален проект по мярка „Промоция в трети страни” от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор.
Проектът „Мерки за промоция на европейски винарски региони и специфични регионални вина от България за целевите пазари на Сингапур, Тайланд и Виетнам” е със срок на изпълнение две години и бюджет от 4 958 286 лв. Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, 30% са от националния бюджет, а бенефициентът осигурява останалите 20% от средствата.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.