Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Варшава оглави класацията на градовете с най-големи задръствания в Европа
Полската столица Варшава се оказа градът в Европа с най-тежки и продължителни задръствания. Рейтингът бе съставен по изследване на данни от системата за спътникова навигация TomTom. Според тези изчисления, в полската столица времето, прекарано на пътя е с 42% повече, отколкото в цяла Европа.
Втори е френският град Марсилия, където се изразходва 41% повече от средностатистическото време, нужно за придвижване. В пиковите часове обаче то дори достига до 80%.
Трети са Рим и Брюксел с 34%. Париж е на пето място, като водачите там губят в задръствания средно по 92 часа годишно.
На шесто място е Дъблин, където в тапи по пътищата отиват 30% повече от времето, необходимо за придвижване. Следва британският град Лийдс-Брадфорд, а Лондон е чак осми с 27% по-голям разход на време в задръствания. Девети е Стокхолм, а на десето място е Хамбург.
Данните са на фона на друга статистика, показваща, че общият автомобилен трафик в Европа през миналата година е намалял с 15%. Изчисленията са на Института за статистически изследвания в областта на движението по пътищата Inrix. Като основни причини за снижаването на трафика експертите посочват икономическата криза и ръста на цените на горивата.
Понижението обаче е неравномерно, ако бъде съотнесено към отделните страни. Така например, във Франция броят на автомобилите на пътя се е увеличил с 1%. В пострадалите от кризата Португалия, Испания и Италия пък се наблюдава рязко намаляване на трафика – в португалските градове той се е понижил с цели 49%, в Испания - с 15%, в Италия – с 12%.
Интересното е, че съкращаване на обема на автомобилите на пътя се наблюдава и в държави, които не изпитват сериозни икономически проблеми. В Германия например този показател се е понижил с 8%, а в Холандия – със 7%. Въпреки общото намаляване на трафика, в Германия в същото време е отчетено увеличаване на броя на задръстванията с близо 4000 за 2011 година. Сумарната дължина на тапите по пътищата в страната е надхвърлила 450 000 километра, което е с 50 000 км повече от 2010 г.
На базата на всички тези данни, испански учени изчислиха, че задръстванията нанасят щети на ЕС в размер общо на 111,3 млн. евро на ден.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.