Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Западни представители обвиниха Турция за прекъсването на доставките на суров петрол през Черно море
Западни представители обвиниха Турция за прекъсването на доставките на суров петрол през Черно море, като подчертаха, че няма причина да се блокира трафикът през турските проливи, пише в. "Файненшъл таймс", цитиран от БТА.
На най-малко 22 танкера със суров петрол не бе разрешено да прекосят турски води заради опасения в Анкара, че товарите може да не са застраховани поради правилата, забраняващи на танкерите с руски суров петрол достъп до европейска морска застраховка, освен ако петролът не се продава при цена под 60 долара за барел.
Двама западни представители казаха обаче, че на корабите, повечето от които са натоварени с петрол от Казахстан, а не от Русия, трябва да бъде разрешено да преминат.
"Изглежда, че всички без един от около 20-те натоварени със суров петрол танкери, чакащи да прекосят проливите, превозват казахстански петрол", каза пред вестника западен служител, участвал в определянето на тавана на цените.
Петролът, произведен в Казахстан от компании, включително Шеврон (Chevron) и Ексън мобил (ExxonMobil), се изнася по тръбопровод през Русия до пристанища на руското черноморско крайбрежие, където се товари на танкери, преминаващи през турските проливи до Средиземно море. Преносът на черното злато от Казахстан не е ограничен от руските санкции на Запада.
Турция заяви, че таванът на цените на Г-7 е увеличил рисковете от незастраховани кораби в нейните води и поиска всички танкери със суров петрол, преминаващи през турските проливи, да докажат, че имат валидна застраховка за покриване на инциденти като петролни разливи и сблъсъци.
Международната застрахователна група Пи енд ай клъбс (P&I Clubs), която предоставя застраховки на 90 процента от сектора, заяви, че не може да се съобрази с искането на Турция застрахователната компания да гарантира покритие, дори ако се окаже, че кораб е нарушил санкциите.
Западни служители защитиха механизма за ограничаване на цените и твърдят, че искането на Турция за допълнителни гаранции от изпращачите е ненужно, независимо дали товарът е руски или казахстански.
„Политиката за ограничение на цените не изисква корабите да търсят извънредни застрахователни гаранции за всяко отделно пътуване, както се изисква от Турция. Тези проблеми са резултат от управлението на Турция, а не от политиката за таван на цените“, каза представителят, участвал в определянето на тавана на цените.
Заместник-министърът на финансите на САЩ Уоли Адейемо обсъди въпроса със заместник-външния министър на Турция Седат Йонал вчера. Според изявление на финансовото министерство на САЩ двамата са подчертали "общия си интерес да поддържат глобалните енергийни пазари добре снабдени чрез създаване на прост режим, който би позволил транзитното преминаване на петрол по море през турските проливи".
Британското министерство на финансите заяви във вторник, че Обединеното кралство, САЩ и ЕС работят в тясно сътрудничество с турските власти, за да постигнат решение. "Няма причина на корабите да бъде отказан достъп до пролива Босфор поради опасения за околната среда или здравето и безопасността", посочи министерството.
Ръководни представители от сектора на корабоплаването обаче твърдят, че се е увеличил рискът в турските проливи, произтичащ от кораби, които са без застраховка или със застраховка от по-малко надеждни застрахователи.
Русия заяви, че няма да продава петрол на нито един купувач, който се съобразява с тавана на цените, и събра "сенчест флот" от кораби, за да заобиколи ограниченията и да продължи да доставя суров петрол до места като Индия и Китай, отбелязва "Файненшъл таймс".
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.