България в топ 3 на ЕС по най-малко фирми с продажби онлайн

България в топ 3 на ЕС по най-малко фирми с  продажби онлайн

През 2021 г. за 19,7% от предприятията в ЕС продажбите на електронната търговия са достигнали поне 1% от общия им оборот, което е с 0,7% повече в сравнение с 2020 г. От друга страна, България (11,5%) Люксембург (8,6%) и Румъния (10,5%) отбелязват най-нисък дял на фирмите, продаващи онлайн, сочат данните на Евростат, оповестени днес .

Швеция регистрира най-висок дял на предприятия, продаващи онлайн сред членовете на ЕС с 36,6%, следвана от Дания (35,6%) и Ирландия (35,2%). 

Най-голямото увеличение на фирмите в ЕС, които отчитат, че продажбите им от електронната търговия са достигнали поне 1% от общия им оборот през 2021 г. е регистрирано във Финландия (27,7%; +4,2 процентни пункта), Испания (29,5%; +3,7 п.п.). ) и Малта (30,0%; +3,3 п.п.).

За разлика от тях спад в предприятията, продаващи онлайн, е регистриран в Дания (35,6%; -2,7 процентни пункта), Гърция и Белгия (17,0% и 28,3%, съответно; и двете -2,3 процентни пункта).

19,4% от всички предприятия в ЕС съобщават, че извършват онлайн продажби чрез уебсайтове или приложения  през 2021 г. или на частни потребители (15,6% от предприятията в ЕС), или на предприятия и правителства (13,1%). Малък дял от предприятията в ЕС са използвали продажби от типа електронен обмен на данни, за да продават основно на своите бизнес клиенти (6,0 %). Предприятията извършват своите уеб продажби чрез собствен уебсайт или приложение на предприятията (16,6%) или чрез пазар за електронна търговия (8,6%).

Въз основа на местоположението на клиентите най-често предприятията извършват уеб продажби на клиенти в собствената си страна или 18,5% от предприятията в ЕС, и  по-рядко уеб продажби на клиенти в други страни от ЕС (8,1%) и останалите в света (4,6%).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ