ТРАЙНА//// Бизнес перспективи: Идва ли краят на рецесията за товарните превози в Америка?

ТРАЙНА//// Бизнес перспективи: Идва ли краят на рецесията за товарните превози в Америка?

Автомобилният транспорт се обръща към края си след продължителна рецесия в товарния транспорт, която последва бума на Covid в транспортните тарифи и услуги, според ръководители на логистиката. Данните от Motive, които проследяват посещенията на камиони в дистрибуторските съоръжения в Северна Америка за петте най-добри търговци на дребно, показват увеличение на обема с 30% на годишна база през юни, съобщи CNBC.
Хамиш Удроу, ръководител на Strategic Analytics, основател и главен изпълнителен директор на Motive, каза пред CNBC, че се наблюдава преместване на значителни товари във всички търговци на дребно и универсални магазини.
„Когато погледна тенденциите, това, което е доста ясно тук, е в сравнение с миналата година, когато търговците на дребно намаляваха складовите наличности, така че изкуствено не доставяха запаси, сега виждаме силни тенденции за възстановяване на запасите“, каза Удроу. По-конкретно, той цитира увеличение от 13%-14% при дискаунт търговците на дребно в сравнение със 7%-9% миналата година.
„Процентът на внасяне на инвентара се е променил поради по-дългия транзит в Червено море“, каза Удроу, позовавайки се на продължаващата заплаха от атаки на бунтовниците хути в Червено море, което кара спедиторите да предприемат 10- до 14-дневен по-дълъг транзит около южния край на Африка.
Пиковият сезон, времето от годината, когато доставчиците носят своите артикули за връщане в училище и ваканции, започна един месец по-рано през юни спрямо юли поради отклоненията в Червено море и заплахата от стачка на обслужващия кораб в пристанищата на Източното крайбрежие и Персийския залив на 1 октомври.

Поръчките на дребно нарастват



Данните в сектора на търговията на дребно показват нарастване на поръчките спрямо предходната година до юни, включително в универсални магазини, електроника и търговци на облекло с физически обекти (32,9%), подобрения в дома (24,4%), хранителни стоки и супермаркети (22,1 %), и търговци на дребно и едро с отстъпка (13%).

Последният отчет за продажбите на дребно за юни излезе по-добър от очакваното. С изключение на автомобилите, продажбите са нараснали с 0,4%, по-голямо увеличение от консенсусната прогноза от 0,1%.

Удроу също посочи по-строгия капацитет в сектора на товарните превози след каскадата от провали по време на рецесията. Индустрията на камионите е в една от най-дългите рецесии в историята, борейки се с постоянното до забавяне на търсенето. Фалитите на Yellow, Convoy и финансовите борби на Flexport бяха сред американските компании, силно засегнати от рецесията в товарния транспорт.

„Сега имаме по-малко камиони по пътищата поради фалитите и изчерпването на капацитета“, каза Удроу. „Ще излезем от рецесията на товарните превози през третото тримесечие и цените ще се покачат в края на третото тримесечие“, добави той. „Мисля, че празничният сезон ще бъде интересен по отношение на цените на товарите поради по-малкия капацитет на камионите. Ние сме на относително исторически дъна от гледна точка на цените на товарите, така че очаквам ценови натиск в началото на 2025 г.“

Беше нестабилен период за акциите на камионите, които се възстановиха в края на 2023 г. и в началото на 2024 г. след рязък спад, но не можаха да задържат печалбите, потъвайки обратно близо до дъното от 2022 г. до май тази година.

Акциите на камионите остават нестабилни. Товарни запаси, включително JB Hunt, CH Робинсън, Schneider National и Knight-Swift Transportation отчетохапечалби от двуцифрени проценти през последния месец, но секторът беше нестабилен през последните няколко години и слаб отчет за печалбите от JB Hunt във вторник вечерта отново постави акциите и сектора под натиск. Средната транспортна стойност на Dow Jones
е нараснал с 8% през последния месец.

Главният изпълнителен директор на JB Hunt Шели Симпсън се сблъска с трудни въпроси на анализаторите относно печалбите след последната поредица от тримесечни разочарования, но в коментарите си тя не би се ангажирала с инфлексна точка за пазара. „През последните две години бях обучена да бъда много предпазлива по отношение на нещата, които казваме“, каза тя пред анализатори.

Други ръководители на логистиката казват, че най-вероятно е спадът.

„Достигнахме дъното на тарифите за товари“, каза Пол Брашиър, вицепрезидент на глобалната верига за доставки в ITS Logistics. „Ние не образуваме кратери и може би малко се повдигаме от дъното.“

Брашиър каза, че данните за текущия брой товари, които трябва да бъдат изпратени, и действителното количество камиони, готови да поемат тези товари (известно също като съотношение камион към товар), и ценообразуването на товарите, показват среда, която „започва да прилича на повече от 2019 г."

Ноа Хофман, вицепрезидент по логистиката на търговията на дребно за CH Robinson, каза, че тази година артикулите с отстъпка се разглеждат като обща нишка в 7500 търговци на дребно, които компанията обслужва.

„Веригите с намалени цени особено процъфтяват в тази икономическа среда“, каза Хофман. „С цени от 20% до 60% от пълния размер на дребно, това е привлекателно за семейства, които трябва да увеличат бюджета си за училище за неща като дрехи и маратонки. Тези сделки са привлекателни и за купувачи, които имат свободни пари за харчене, но търсят стойност.“

Пазаруването с намаления подхранва конкуренцията в магазините
Хофман каза, че с растежа на топ линията като фокус на търговците на дребно, голям фокус се поставя върху грабването на дял от портфейла чрез отстъпки.

„Най-очевидният начин, който се прояви за връщане към училище, е големите вериги да задържат продажбите си рано, за да изпреварят Prime Day на Amazon“, каза Хофман. „Децата може да не започнат училище до август или септември, но родителите им пазаруваха с отстъпка в началото на юли.“

Хофман каза, че по-ранните разпродажби за училище означават, че товарните обеми са заредени предварително за сезона и търговците на дребно трябва да доставят своите доставки навреме.

„Ако търговците на дребно нямат достатъчно продукти на рафтовете си или в центровете си за изпълнение, потребителят най-вероятно ще се насочи към където и да е друго място, където сделката е достъпна в момента“, каза той. „Много родители жонглират работата си с летни грижи за деца, лагери и други подобни. Ако са прекъснали натовареното си лято за пазаруване в училище, вероятно няма да чакат и да проверят отново по-късно. Друг търговец на дребно ще получи бизнеса.“

Друга голяма тенденция, влияеща върху транспорта от склад до магазин, е пакетирането на основни неща за училище.

„Търговците на дребно събират неща като класьор, папки, тетрадки, пастели, моливи, лепило и ножици и ги продават като нещо като комплект за връщане в училище“, каза Хофман. „На първо място, това е друга тактика за получаване на дял от портфейла. Второ, дори и да не е по-евтино от закупуването на всички артикули поотделно, възприеманата стойност от страна на заетите родители е стойност сама по себе си.“

Неотдавнашното проучване на CNBC Supply Chain показа, че тази тенденция може да се очаква в пиковия сезон на доставките, като 80% от респондентите казват, че поръчките за превоз на товари за училище и празниците са в средната ценова категория и сигнализират за потребител, който търси сделки. Оттеглянето на луксозните стоки се очакваше и в данните за товарите, като около 7% от входящите поръчки за товари бяха в луксозните категории. Луксозният търговец на дребно Hugo Boss се присъедини към Burberry днес в обявяването на слабо търсене.

Глобален транспорт, производствена верига за доставки


Зелените удари в транспорта също се подхващат в световен мащаб, като GEP Global Supply Chain Volatility Index – водещ индикатор, проследяващ условията на търсенето, недостига, транспортните разходи, запасите и натрупаните задължения въз основа на месечно проучване на 27 000 предприятия – показва още един месец на по-натоварена работа вериги за доставки.

През юни растежът на производството в Азия достигна 16-месечен връх, воден от доставчиците във Виетнам и Индия.

„2024 изглежда е началото на дълъг положителен период за Индия, Виетнам и други“, каза Джон Пиатек, вицепрезидент на консултациите в GEP. Той отбеляза, че Walmart внася около 25% от своите продукти от Индия и добави, че „клиентите на GEP съобщават за нарастващ бизнес на тези пазари“.

Виетнам и Индия са се облагодетелствали от движението на производството извън Китай, което е допринесло за намаляване на поръчките за морски транспорт извън Китай. Данните от SONAR, проследяващи поръчките за океански товари, които се идентифицират от товарителниците - цифровите разписки на контейнерите и записани от митниците на САЩ - показват намаление на океанските товари от Китай.

Въпреки  издънки, свързани с попълването на запасите, скокът на растеж може да бъде ограничен от нарастващите тарифи за океански превоз, сега близо 10 000 долара за контейнер.

Дарси МакКларън, главен директор по приходите в SAP Digital Supply Chain, казва, че настоящите тарифи за товарни превози с камиони са барометър за състоянието на индустрията и ефектите надолу по веригата от по-високата инфлация, включително увеличените заплати на водачите, цените на горивата и лихвените проценти, имат потенциал да стимулират товарните превози ставки през 2024 г.

„Няма да видите само някои малки транспортни компании да бъдат засегнати от това“, каза Брашиър. „Но също така ще видите някои търговци на дребно да започнат да пренебрегват тези разходи. Това може да повлияе на купуването на потребителите.

Motive прогнозира, че потребителите ще видят повишени цени до края на Q1 или началото на Q2 на следващата година.

„Начинът, по който компаниите са подходили към стратегията си за инвентаризация до този момент, поне отчасти ще диктува това“, каза Удроу. „Онези, които са се ангажирали прекалено много с презареждане в последния момент, ще почувстват по-голям шок и ще бъдат принудени да повишат цените по-рано. Търговците на дребно с по-диверсифицирани и гъвкави стратегии за инвентаризация вероятно ще се справят по-добре.”
Индикаторът за глобалните транспортни разходи на GEP за януари 2023 г. до юни 2024 г. показва, че глобалните транспортни разходи са се повишили до 20-месечен връх през юни.
Логистичните разходи исторически се прехвърлят върху потребителя и бяха идентифицирани от Федералния резерв като причина за подхранването на инфлацията по време на пандемията от Covid. Мениджърите по логистика наскоро казаха на CNBC, че тарифите за контейнери, напомнящи на Covid, не са въпрос.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ