Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китай за първи път изпревари Гърция в първенството по тонаж на товарни кораби
Китай за първи път стана най-голямата държава в света - собственик на плавателни съдове с обем брутен тонаж (нелинейна мярка за общия вътрешен обем на кораб), като така изпревари Гърция, съобщава China Daily, цитирайки проучване от Clarksons Research.
Според експерти тонажът на флота на китайските корабособственици достига 249,2 милиона GT (бруто тонаж), което като част от световния пазар е 15,9% , или около $180 милиарда от стойността на корабите. Цифрите на Китай са малко по-високи от тези на гръцкия корабособственик (249 милиона GT), който има 15,8% дял от световния пазар и се оценява на около $163 милиарда Япония е на трето място с флот от 181 милиона GT, следвана от Южна Корея и САЩ, които имат около 66 милиона GT всяка.
Анализаторът на Clarksons Research Стивън Гордън казва, че растежът на флота на Китай не трябва да е изненада, като се има предвид огромният товарен превоз на страната, добре развитата корабостроителна индустрия и нарастващата активност на финансовия сектор.
Обемът на поръчките, които в момента държат китайските корабни компании, е почти два пъти по-голям от този на гръцките корабособственици. Те също участват активно в покупко-продажбата на употребявани кораби. Докато Китай излезе начело по отношение на брутен тонаж, Гърция все още държи лидерството по отношение на дедуейт - величина за товароподемност или общото тегло за превоз от корабите. Тази европейска държава има значителен пазарен дял с дедуейт от 423 милиона тона - 18% от глобалния обем. Гръцките корабособственици също са конкурентоспособни в сектори като петролни танкери, кораби за втечнен газ и кораби за насипни товари, обясни експертът.
Пазарните наблюдатели отбелязват, че тенденцията на световния корабен бизнес се измества от Европа към Азия.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.