Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Шефът на Volkswagen: Германската автомобилна индустрия почива на лаврите си твърде дълго

Германската автомобилна индустрия твърде дълго разчиташе на успехите си и „почиваше на лаврите си“, пропускайки момента, в който започнаха бързите промени на световния пазар. Това мнение изрази Оливер Блуме, главен изпълнителен директор на Volkswagen AG, в интервю за вестник Süddeutsche Zeitung.
„Почивахме на лаврите си твърде дълго. Нашият бизнес модел в продължение на десетилетия беше, че разработвахме и произвеждахме тук за целия свят. Твърде късно осъзнахме, че светът се променя изключително бързо и динамично“, казва Блуме.
Според него германската автомобилна индустрия не е разпознала тенденцията за променящи се предпочитания на автомобилните почитатели навреме, когато сложният софтуер и електродвигателите започнаха да играят основна роля. За Volkswagen това направи ситуацията критична, тъй като концернът се сблъска с „огромни проблеми със софтуера“ и започна значително да изостава от конкурентите си по отношение на задоволяване на променящите се изисквания на клиентите, казва Блуме.
За да поправи ситуацията, Volkswagen планира да съкрати 35 хиляди работни места до 2030 г. и да увеличи инвестициите в софтуер. Подразделението, което се занимава със софтуер, е фундаментално преструктурирано; През следващите две години концернът планира да пусне на китайския пазар 30 нови модела, които ще се конкурират с китайските автомобили по отношение на цена и ниво на внедряване на технологични иновации. Също така през това време компанията очаква да започне производството на първите си електрически автомобили в бюджетния сегмент.
Плановете на Volkswagen са възпрепятствани от тарифната политика на Вашингтон, която заплашва да намали конкурентоспособността на германските продукти в Съединените щати. Според Блум, компанията води директни преговори с Министерството на търговията на САЩ за минимизиране на вносните мита и планира значително да увеличи инвестициите в американския бизнес в близко бъдеще. Говорейки за германската икономика като цяло, Блум критикува подхода на съвременното поколение германци към работата и свободното време.
„Защо живеем толкова добре в Германия? Предишните поколения не са следили работното си време, шест работни дни в седмицата са били стандартът. Днес задачата на нашите поколения е да не пропиляваме високия стандарт на живот и да развиваме постижения, което е невъзможно с 20-часова работна седмица и работа само от вкъщи“, казва той. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen, Германия трябва „целенасочено да затегне коланите“, за да има „добри перспективи за създаване на нови бизнеси“.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.