Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Южна Корея започва контрол за скрито намаление на теглото и обема на продуктите

От 2024 г. южнокорейските власти ще изискват от производителите да посочват колко е намалено теглото или обемът на опаковката на продукта. Тази мярка е насочена към борба с т.нар. „шринкфлация“, т.е. намаляване на количеството стока в опаковка, вместо увеличаване на цената. За контрол се създава специална комисия, която ще следи размерите и цените на стоките. На нарушителите могат да бъдат наложени глоби.
Тази година много южнокорейци се оплакват от намаляващите размери на опаковките за всичко - от чипс и бира до кнедли и пиле. По-рано южнокорейското министерство на финансите вече заяви, че неговото разследване е разкрило най-малко 37 случая на намаляване на размера на опаковките.
Инфлацията в страната достигна рекордните 6,3% през юли 2022 г., а през ноември тази година беше 3,3%. Това е значително по-ниско, отколкото в много други страни, но Източна Азия имаше много ниска инфлация през последните десетилетия, така че настоящото ниво доведе до забележимо влошаване на положението на потребителите.
Потребителите в различни страни изпитват „шринкфлация“. Френската верига супермаркети Carrefour вече поиска от доставчиците да се откажат от практиката да намаляват стоките в опаковките и започна да обозначава стоките, които вече са били засегнати от подобни намаления, със специални оранжеви ценови етикети.
В САЩ потребителите на социални медии, особено Reddit, наскоро стартираха флашмоб, в който участниците разопаковаха популярните бисквитки Oreo, демонстрирайки, че са започнали да слагат по-малко крем между бисквитките. Има форум в Reddit, r/shrinkflation, посветен на „shrinkflation“, където неговите членове – повече от 100 000 от тях – публикуват изображения и описания на продукти, които смятат, че са били намалени по този начин.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Великобритания подсилва войските си с нова служба от ветерани и резервисти
Свят |Белият дом предлага всеобхватно споразумение на университетите, за да получат предимство при финансирането
Свят |Shein планира първите си постоянни магазини във Франция, но разгневи местните търговци
Компании |Аукционна къща Christie's излага на търг шедьовъра „Зимното яйце“ на Фаберже
Бизнес |Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.