Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Южна Корея започва контрол за скрито намаление на теглото и обема на продуктите
От 2024 г. южнокорейските власти ще изискват от производителите да посочват колко е намалено теглото или обемът на опаковката на продукта. Тази мярка е насочена към борба с т.нар. „шринкфлация“, т.е. намаляване на количеството стока в опаковка, вместо увеличаване на цената. За контрол се създава специална комисия, която ще следи размерите и цените на стоките. На нарушителите могат да бъдат наложени глоби.
Тази година много южнокорейци се оплакват от намаляващите размери на опаковките за всичко - от чипс и бира до кнедли и пиле. По-рано южнокорейското министерство на финансите вече заяви, че неговото разследване е разкрило най-малко 37 случая на намаляване на размера на опаковките.
Инфлацията в страната достигна рекордните 6,3% през юли 2022 г., а през ноември тази година беше 3,3%. Това е значително по-ниско, отколкото в много други страни, но Източна Азия имаше много ниска инфлация през последните десетилетия, така че настоящото ниво доведе до забележимо влошаване на положението на потребителите.
Потребителите в различни страни изпитват „шринкфлация“. Френската верига супермаркети Carrefour вече поиска от доставчиците да се откажат от практиката да намаляват стоките в опаковките и започна да обозначава стоките, които вече са били засегнати от подобни намаления, със специални оранжеви ценови етикети.
В САЩ потребителите на социални медии, особено Reddit, наскоро стартираха флашмоб, в който участниците разопаковаха популярните бисквитки Oreo, демонстрирайки, че са започнали да слагат по-малко крем между бисквитките. Има форум в Reddit, r/shrinkflation, посветен на „shrinkflation“, където неговите членове – повече от 100 000 от тях – публикуват изображения и описания на продукти, които смятат, че са били намалени по този начин.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.