Adidas вдига прогнозите си за продажби през 2023 г. при изчерпване на запасите от Yeezy

Adidas вдига прогнозите си за продажби през 2023 г. при изчерпване на запасите от Yeezy

Продажбите на Adidas се очаква да спаднат само леко през 2023 г., което е по-добър резултат от прогнозирано по-рано. Това заяви гигантът за спортно облекло в четвъртък, потвърждавайки че силното търсене на останалите му запаси от обувки Yeezy е помогнало за намаляване на прогнозираната загуба за цялата година, предава Ройтерс

Подобрените насоки следват 40% скок на акциите на Adidas от началото на годината, тъй като инвеститорите залагат на способността на главния изпълнителен директор Бьорн Гулден да преобърне компанията след хаотична раздяла с дизайнера Yeezy Ye, рапърът, известен преди като Kanye West, заради неговите антисемитски коментари.

Продажбите на излишъка от обувки Yeezy генерираха около 400 милиона евро (437 милиона долара) през второто тримесечие, което помогна на Adidas да намали прогнозираната си загуба за годината до 450 милиона евро, което е спад от загубата от 700 милиона евро, очаквана по-рано.

В неутрално отношение към валутата, общите продажби останаха непроменени в сравнение с второто тримесечие на 2022 г., докато те намаляха с 5% в евро, до 5,3 милиарда евро.

Adidas заяви, че сега очаква неутралните по отношение на валутата приходи да намалеят със среден едноцифрен процент през 2023 г. спрямо високия едноцифрен процент, изчислен по-рано.

Брутните печалби се увеличиха с 0,6 процентни пункта до 50,9% през тримесечието благодарение на по-малкото отстъпки.

"За Adidas да продаде добре акциите на Yeezy, без много негативна медийна или потребителска реакция, е добър резултат", каза Кристина Фернандес, управляващ директор и старши изследователски анализатор в Telsey Advisory Group в Ню Йорк.

Следващите продажби на акции на Yeezy също вероятно ще привлекат силно търсене, но може да не са толкова печеливши, колкото първите, каза Фернандес, тъй като Adidas включва партньори на едро, вместо да продава само през собствените си канали.

Adidas заяви, че второто му пускане на обувки Yeezy, обявено миналия петък, не е взето предвид в перспективите за 2023 г. JD Sports заяви, че е започнал да продава продукти на Yeezy в сряда.

Компанията каза, че продажбите през второто тримесечие в Китай са нараснали с 16,4% в неутрално спрямо валутата изражение - индикация, че усилията за рестартиране на нейната марка там започват да дават плодове.

Бьорн Гулден обяви през март, че Adidas ще увеличи фокуса си върху спорта в Китай и ще спонсорира повече китайски спортисти.

Марката направи стъпки в тази посока: през юни подписа със 17-годишната китайска брейк атлетка Liu Qingyi, а през юли обяви сътрудничество с базирания в Шанхай моден дизайнер Shuting Qiu за колекция, вдъхновена от женския футбол.

Северна Америка беше изоставащата, като продажбите спаднаха с 16,4% в неутрално спрямо валутата изражение. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ