Бернар Арно пада до пето място в списъка на богаташите

Бернар Арно пада до пето място в списъка на богаташите

Бернар Арно падна с едно място в списъка на Forbes за най-богатите хора в света след публикуването на слаб финансов отчет на неговия конгломерат LVMH Moet Hennessy.  Според Forbes състоянието на Арно е намаляло с 11 милиарда долара за един ден, докато Лари Елисън, ръководителят на Oracle Corp., е станал по-богат с 6 милиарда долара, издигайки се до четвърто място в класацията на милиардерите и измествайки Арно до пета позиция.

LVMH, най-големият производител на луксозни стоки в света, намали нетната си печалба за 2024 г. със 17% и приходите с 2%. В същото време органичният ръст на приходите миналата година възлиза на 1%, въпреки трудната икономическа и геополитическа ситуация.  Акциите на LVMH в Париж се понижиха с 5,3%. През последните 12 месеца капитализацията на компанията е намаляла с 4%, до 375 млрд. евро.

Междувременно Арно разкритикува френското правителство заради предложението за повишаване на данъците, което ще удари най-ценните компании във Франция.

„Когато се върнете във Франция и видите, че сме на път да увеличим данъците с 40 процента за компаниите, които произвеждат във Франция, това е невероятно. Това е идеалният начин да се насърчи офшорингът“, каза ръководителят на гиганта за луксозни стоки LVMH, съобщава POLITICO.

Вместо това Арно похвали благоприятната за бизнеса икономическа рецепта на президента на САЩ Доналд Тръмп, който планира да намали масово данъците и бюрокрацията, както и да „отприщи американската енергия“. 75-годишният мъж, който е най-богатият човек в Европа, присъства на встъпването в длъжност на Тръмп във Вашингтон миналата седмица.

„Току-що се върнах от САЩ и видях как вятърът на оптимизъм цари в тази страна. А когато се върнеш във Франция, това е малко студен душ“, каза Арно.

В четвъртък френските законодатели са готови да започнат преговори по предложения от премиера Франсоа Байру бюджет за 2025 г., който включва 53 милиарда евро повишения на данъците и съкращения на разходите, предназначени да обуздаят рязко нарастващия бюджетен дефицит на Франция. Сред тези мерки е увеличаването на ставката на корпоративния данък, която ще се покачи до 41,2 процента за печеливши корпорации с оборот над 3 милиарда евро, като LVMH.

Финансовият министър Ерик Ломбар каза, че извънредната мярка ще бъде в сила само за една година, но Арно не вярва на това обещание. "Никой не вярва в това", каза той в кулоарите на пресконференцията, съобщи френският всекидневник Le Figaro.

Министърът на държавната администрация  Лоран Марканджели отговори, като каза, че повишаването на данъците е „необходимо зло“ в интервю за френския канал RTL в сряда.

Тъй като икономическите перспективи във Франция изглеждат мрачни, Арно каза, че LVMH, която притежава Louis Vuitton, Dior, Fendi и Moët & Chandon, "сериозно" обмисля отварянето на повече фабрики в Съединените щати. Подобен ход би помогнал на компанията да избегне митата, които Тръмп обеща да наложи върху чуждестранни стоки, продавани в Съединените щати.

Тръмп покани чуждестранни фирми да дойдат да създадат магазини в неговата страна по време на виртуална изява на Световния икономически форум в Давос, Швейцария, миналата седмица.

„Моето послание към всеки бизнес в света е много просто: Елате да правите своя продукт в Америка и ние ще ви дадем сред най-ниските данъци от всяка нация на земята“, каза Тръмп. „Ако не произвеждате продукта си в Америка, което е ваш прерогатив, ще трябва да платите мито.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойкотът на магазините в Хърватия предизвика ефект на снежната топка
Самолет на авиокомпания American Airlines се сблъска с военен хеликоптер във Вашингтон
Най-големите грешки, които може да допуснете на работното място
На днешната дата, 30 януари. Свети Три светители
Борисов: 18 милиарда ги няма, няма да поемем вината
Пеевски иска парламентарна комисия за разследване на дейността на фондациите на Сорос в България
Nvidia загуби близо 600 млрд. долара пазарна капитализация в най-големия срив в историята
Как работодателските марки печелят таланти в краткосрочен план, но губят доверие в дългосрочен