Boeing проучва възможности за продажбата на космическия си бизнес

 Boeing проучва възможности за продажбата на космическия си бизнес

Корпорацията Boeing проучва възможността да продаде своя космически бизнес, в който заедно с NASA създаде космическия кораб Starliner за полети до МКС. Това съобщи The Wall Street Journal (WSJ), позовавайки се на информирани източници. Космическият бизнес на Boeing е част от отбранителното подразделение на корпорацията, което произвежда бойни самолети и хеликоптери за Пентагона (Boeing Defense, Space & Security). За първата половина на 2024 г. тя претърпя загуби от 3,1 милиарда долара при приходи от 18,5 милиарда долара, пише WSJ.

Новият изпълнителен директор на компанията Кели Ортберг настоява за продажба на космическия бизнес на Boeing. По този начин той очаква да оптимизира и намали финансовите загуби на корпорацията, пише изданието. Условията на сделката все още са на ранен етап на развитие, но Ортберг вече е започнал да търси купувачи за Starliner и други съвместни проекти с НАСА, твърди изданието. Въпреки възможната продажба на активи Boeing възнамерява да продължи участието си в проекта Space Launch System за изследване на Луната като част от мисията Artemis на НАСА. Ортберг, който стана главен изпълнителен директор на Boeing през август, отстрани от поста Тед Колбърт, ръководител на отбранителния и космически бизнес на корпорацията, само месец по-късно. Ръководителят на компанията каза, че проучва възможността за продажба на активи и търси начин да изостави проблемните програми.

Boeing преговаряше за продажба на проблемни проекти на други корпорации още преди Ортберг да поеме поста главен изпълнителен директор на компанията, отбелязва WSJ. По-специално сделката е била обсъдена с Blue Origin на Джоузеф Безос, казаха пред вестника източници, запознати с разговорите. Boeing се сблъска с масови стачки на десетки хиляди свои служители през последните месеци, настоявайки за увеличение на заплатите с 40% и възстановяване на бонусите за представяне. Компанията предложи да повиши заплатите с 25% на Международната асоциация на аерокосмическите работници и техници (IAM; която представлява работниците, които правят самолети Boeing 737 MAX и други), но предложението беше отхвърлено. По-късно Boeing се съгласи да възстанови бонусите и да увеличи пенсионните обезщетения, ако работниците приемат предложението до дни, но синдикатът отказа да проведе гласуване. На този фон Boeing обяви планове да съкрати около 17 хиляди служители (приблизително 10% от общата работна сила) и възнамеряваше да събере до 25 милиарда долара чрез заеми, за да осигури ликвидност. Производството на самолети беше до голяма степен спряно поради стачките. Космическите и отбранителните проекти на Boeing също бяха парализирани от закъснения и надхвърляне на разходите, пише вестникът.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ