China Airlines разделя поръчка за самолети за $4 млрд. между Boeing и Airbus

 China Airlines разделя поръчка за самолети за $4  млрд. между Boeing и Airbus

Тайванската China Airlines е близо до решение за разделяне на поръчка за много милиарди долари за пътнически самолети за дълги разстояния между Airbus и Boeing, докато поръчка за товарни самолети виси на косъм, съобщи Ройтерс.

Решението ще дойде след  президентските избори в Съединените щати с връщането на републиканеца Доналд Тръмп на поста и Тайван иска да гарантира, че новото правителство на САЩ разбира желанието на Тайпе да гарантира продължаване на силните отношения.

Най-големият превозвач на Тайван планира Boeing 777X и Airbus 350-1000 като заместители на своя флот от 10 Boeing 777-300ER и за осигуряване на капацитет за бъдещ растеж .

Източниците казаха, че China Airlines може да поръча до 20 пътнически самолета, които да бъдат разделени приблизително поравно между двата самолетни гиганта, докато изборът на товарни самолети поне отчасти се претегля на фона на президентските избори в САЩ.

Такава сделка за пътническите самолети би струвала почти 4 милиарда долара след типичните отстъпки за индустрията, според приблизителните цени за доставка от авиационната консултантска компания Cirium Ascend. Окончателното решение зависи от борда на авиокомпаниите и в момента няма гаранция за броя и видовете самолети във всяка официална сделка, казаха източниците.

China Airlines поръча 16 Boeing 787-9 през 2022 г., за да замени стареещия си флот от Airbus A330.

China Airlines каза пред Reuters, че планира флота си „въз основа на пазарното търсене и корпоративното развитие и внимателно проучва съответните технически и търговски условия, за да избере най-подходящия тип самолет“.

Сделките за много милиарди долари за нови самолети често трябва да вземат предвид както политически, така и бизнес съображения - особено в случая с Тайван, като се има предвид международното му положение и натиск, пред който е изправен, за да се предаде на претенциите за суверенитет на Китай, които се отхвърлят от демократично избраните правителство в Тайпе.

САЩ са най-важният международен поддръжник и доставчик на оръжия за Тайван въпреки липсата на официални дипломатически връзки, а мажоритарният собственик на China Airlines е правителството на Тайван.

Първата администрация на Тръмп силно подкрепяше Тайван, но коментарите, които той направи по време на предизборната кампания, че островът трябва да плати за защитата на Вашингтон и че Тайван е откраднал бизнеса с полупроводници на САЩ, изнервиха Тайпе.

Правителството на Тайван бързо поздрави Тръмп за изборната му победа и каза, че е уверено в силни връзки.

Източници от индустрията казват, че Тайван традиционно се смята за един от няколкото ключови пазара, където дипломатическият контекст може да помогне да се промени решението за покупка по един или друг начин, в допълнение към строгите технически оценки, извършвани от авиокомпаниите.

Миналия месец обаче президентът на авиокомпанията отрече, че е била изправена пред някакъв политически натиск относно решенията за нейния флот.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ