Gmail започна да поставя синя отметка на някои акаунти

Gmail започна да поставя синя отметка на някои акаунти

Живеем в епоха, в която киберпрестъпността се увеличава и следователно кибер измамите са се превърнали в почти ежедневна заплаха за потребителите и най-лошото от всичко е, че те могат да дойдат през всички възможни канали. Поради тази причина Gmail, имейл услугата на Google, беше актуализирана, за да предложи нов инструмент за сигурност за борба със спама, предава elEconomista.es

През последните месеци киберпрестъпниците се представят за всякакви марки, компании или институции чрез измамни имейли, били те за социално осигуряване, данъчна агенция или пощенска служба.

Тези измами карат потребителите да предоставят своите лични и банкови данни и тъй като Google е платформата, от която се случват тези измами, компанията предприе някои действия по въпроса. Истината е, че Google разработва нови мерки за сигурност от 2021 г. и въпреки че крайната цел е да защити потребителите, тези инструменти са достъпни само за агенции и компании.

Под името BITI (Brand Indicators for Message Identification), Google изисква от подателите да извършват удостоверяване и проверка на логото, за да помогнат на потребителите да идентифицират законните податели от незаконните.

Имитациите обаче продължиха да се случват, което накара Gmail да актуализира BITI и да добави синя отметка за проверка, точно както официалните акаунти в Twitter. Те обаче не могат да бъдат закупени и се дават само на акаунти, които наистина го изискват.

Това означава, че всички легитимни организации (които го поискат) ще имат тази синя отметка точно до името на подателя. Онези компании, които вече са били абонирани за BIMI ще получат автоматично тази отметка.

Тази актуализация няма да бъде окончателно решение, тъй като обикновената синя отметка не е чудесен щит срещу киберпрестъпления, въпреки че трябва да се отбележи, че е по-добре от нищо и че е още една стъпка към опитите за успокоява постоянните имитации, допълва изданието. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ