Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как да откриеш призванието си още докато учиш?
Миналата година лидерът в модерната търговия у нас Kaufland България в партньорство с най-големия икономически университет в страната - Университет за национално и световно стопанство (УНСС), стартираха иновативен съвместен образователен проект. Целта на Бизнес академия Kaufland-УНСС е изграждането на практически умения в студентите, съобразени с актуалните тенденции и предизвикателства в ритейл бизнеса. Броени дни преди изтичането на крайния срок (29 февруари) за кандидатстването във второто издание на Академията разговаряме с Радина Друмева, един от участниците в пилотното ѝ издание и нейния ментор в компанията Теодора Арапоглу.
Попитахме Радина:
- Какво те мотивира да се включиш в първия сезон на Бизнес академия Kaufland - УНСС?
- Желанието ми се зароди съвсем естествено. Още когато разбрах, че УНСС организира съвместен проект с толкова голяма компания като Kaufland, и то в сферата на бизнеса и търговията, бях сигурна, че участвайки мога да науча много. Фактът, че Академията обещаваше да бъде силно ориентирана към практиката, беше огромен плюс в моите очи. Исках да си „сверя часовника“ и да проверя сама за себе си какво от наученото до момента в университета ще ми бъде полезно, когато започна да практикувам.
- Какви са задачите ти в момента и кои от уменията, придобити по време на Академията, смяташ, че са най-ценни за текущата ти позиция в Kaufland?
- В момента изпълнявам ролята на Асистент търговец в отдел „Колбаси и замразени храни“. Отговорностите ми са свързани най-вече с подпомагане на цялостната оперативна работа на отдела. Занимавам се с изготвяне на справки, подготовка на асортиментни разглеждания, организирам сравнителни дегустации, когато селектираме нови артикули за продуктовото ни портфолио, и съдействам на екипа в други интересни дейности. Изключително щастлива съм, че настоящата ми роля ми позволява и да упражнявам креативните си умения, подготвяйки различни рекламни материали, тематични презентации и други.
Уменията, които придобих в Академията, прилагам всеки ден в работата си. Най-ценното, което научих по време на участието си, бе как да работя ефективно в екип. Взаимодействието ми както с колегите от УНСС, така и с експертите от Kaufland, които бяха наши ментори, ми помогна да разбера колко е важно да вземам предвид гледната точка и опита на всеки от екипа. Това е нещо, което намирам за изключително полезно, тъй като ежедневно ми се налага да работя съвместно с колеги от други отдели по различни проекти.
- Разкажи за някои предизвикателства, които срещна по време на стажа си, и как успя да ги преодолееш?
- Още когато започнах стажа си изпитвах трудности да реша коя е онази сфера на бизнеса, в която се чувствам в свои води, и където искам да се развивам в дългосрочен план. Присъединяването ми към отдел „Продажби“ като стажант след успешното завършване на Академията, разкри пред мен динамиката на ритейл бизнеса и неговите различни направления.
- Kой е най-запомнящият се момент или проект от обучението в Академията?
- Много често се връщам към онези 3 месеца, в които Академията беше неразделна част от живота ми, и винаги си спомням за тях с усмивка. Разработването на истинските бизнес казуси и представянето им пред експертите от Kaufland и УНСС обаче беше най-полезната и запомняща се част за мен. Именно тогава си дадох сметка колко много ми е дала програмата и разбрах, че когато повярваш в една идея и вложиш старание и усилия в нейната реализация, резултатът не закъснява.
- Как Академията и последвалият стаж в Kaufland спомогнаха за твоето професионално и личностно развитие?
- За мен те наистина са определящи в стремежа ми да израсна личностно и кариерно. Стажът ми помогна да се ориентирам в интересите си и да намеря мястото си в компанията. Още когато посетих Kaufland за първи път, в Деня на отворените врати за студенти от УНСС, разбрах, че искам да работя там, а стажът само още повече засили това желание. Той ми помогна да обогатя професионалния си път – след него станах стажант в Търговска дирекция, а 4 месеца по-късно бях назначена на постоянна позиция като Асистент търговец „Колбаси и замразени храни”. В тази роля се чувствам страхотно, всеки ден научавам по нещо ново и надграждам познанията си, черпейки от опита на истински професионалисти, а моят ръководител – Теодора Арапоглу, е истинско вдъхновение за мен.
Ето какво ни отговори Теодора:
- Какъв е идеалният кандидат за участие в Бизнес академия Kaufland - УНСС и какви качества търсиш в стажантите, които работят при теб?
- Вярвам, че дисциплината, желанието за придобиване на нови знания и умения и мотивацията за постоянно развитие, са ключови за всеки студент, който иска да преживее магията на Бизнес академията. Точно тези качества търся и у стажантите, които се присъединяват към отдела, в който работя. За мен е важно също да бъдат екипни играчи, да не се страхуват да споделят идеите си и да осъзнават личния си принос за успеха на компанията. Не на последно място е необходимо да имат добро критично мислене и да бъдат решителни.
- С какво се занимава отделът, който ръководиш, и как знанията, получени по време на програмата, помогнаха на Радина по време на стажа?
- В отдел „Колбаси и замразени храни“ се занимаваме със стратегическото планиране и развитие на продуктовия асортимент на Kaufland в тези две категории. Подбираме разнообразни и качествени нови продукти, които да допълнят вече богатата гама от артикули, като в процеса вземаме предвид предпочитанията и търсенето на нашите клиенти. Проучването на пазара, съблюдаването за качеството на продуктите, определянето на търговските цели и воденето на преговори също са съществена част от дейностите на нашия отдел. Знанията, които Радина получи в Академията и по време на стажа си в отдел „Продажби“, се оказаха изключително полезни за последвалата ѝ реализация в Търговска дирекция. Още от първия си ден като част от екипа ни, тя демонстрира изключителна ангажираност с проектите, които осъществяваме, а уменията ѝ за ефективно управление на времето и креативният ѝ подход направиха съвместната ни работа много лесна и приятна.
- Как работата на Радина допринася за екипа и реализацията на проектите в отдела?
- Организационните умения на Радина, които са забележителни за нейната 24-годишна възраст, спомагат значително за осигуряването на един по-гладък, структуриран и лесен за проследяване работен процес. Освен това, винаги когато аз или някой от колегите в отдела имат нужда от допълнително съдействие, тя е повече от готова да помогне и го прави с голям ентусиазъм и отдаденост.
- Как ти подкрепяш и насърчаваш участниците в Академията да максимизират своя потенциал по време на стажа си в Kaufland?
- Самата аз съм част от екипа на Kaufland вече повече от 10 години и съм преминала през различни звена и позиции. Ето защо се стремя да окуражавам участниците да бъдат любопитни, да експериментират и да търсят своето призвание, докато трупат ценен опит. Опитвам се във всеки един момент да бъда от помощ на младежите по всевъзможни начини и да им показвам, че усилията, които полагат имат отражение върху цялостното функциониране на отдела и компанията. Старая се да предоставям градивна обратна връзка, да отчитам отличните им постижения и да повишавам мотивацията им всекидневно.
- Какви конкретни съвети или насоки даваш на Радина, за да я подготвиш за успешна кариера в сферата на търговията?
- За мен е важно, когато давам съвети и насоки на Радина, да бъда обективна. Подготвям я, че освен успехи, в кариерата на всеки от нас на лице са и грешки, което е съвсем нормално и точно те са тези, които най-добре ни изграждат като професионалисти. Затова я съветвам да бъде смела, да се стреми да се учи на всяка крачка от професионалния си път и винаги да се опитва да бъде по-добра версия на себе си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.