Twitter вече не съществува като компания

Twitter вече не съществува като компания

Twitter вече не съществува като компания

Twitter Inc. вече не съществува като независима компания, след като се сля с новосформираната фирма, наречена X Corp., предизвиквайки спекулации за това какво възнамерява да направи Илон Мъск със социалната мрежа, предаде Блумбърг.

За сливането на Twitter с X Corp. става ясно от документ от 4 април, представен в калифорнийски съд за дело, заведено срещу компанията и нейния бивш главен изпълнителен директор Джак Дорси миналата година от консервативната активистка Лора Лумър.

Не е ясно какво означава това за Twitter, който претърпя цялостна промяна, откакто Мъск придоби компанията за 44 млрд. долара миналата година. В миналото шефът на Tesla е намеквал, че закупуването на Twitter ще бъде „ускорител“ за създаването на X – платформа, която Мъск определя като  „приложение за всичко“.

Вдъхновението на Мъск идва от китайското суперприложение WeChat на Tencent. То предлага множество разнообразни функции – от изпращане на съобщения до извършване на плащания и резервации на билети за събития. Не е ясно обаче как това би се вписало в разрастващата се бизнес империя на Мъск, която включва гиганта за електрически автомобили Tesla и авиокосмическата компания SpaceX. Мъск също притежава домейна „X.com“ – името на компанията за онлайн плащания, която той стартира и в крайна сметка се обедини с PayPal.

Мъск за първи път създаде трио от холдингови компании в Делауеър с вариация на името „X Holdings“ през април миналата година като част от офертата си за придобиване на Twitter. Но X Corp. е създадена на 9 март в Невада, според документи, подадени в щата. Нейното сливане с Twitter беше представено на 15 март. Мъск е президент на фирмата и нейната компания майка X Holdings Corp., която също беше създадена миналия месец и има уставен капитал от 2 милиона долара, показват документи.

„Мъск може да създаде структура, подобна на Alphabet, която да обхваща всички негови компании“, коментира Мандип Сингх, анализатор на Bloomberg Intelligence. „Не виждам как той може да въведе електронна търговия или плащанията в Twitter в момент, когато по-големите му конкуренти Alphabet и Meta изпитват затруднения със създаването на приложение за всичко от страна на потребителите“, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ