Красимира Райчева, Мениджър на Visa за България

Красимира Райчева, Мениджър на Visa за България

Красимира Райчева, Мениджър на Visa за България

Красимира Райчева e част от екипа на Visa от 2004 г. През професионалната си кариера е ръководила множество проекти на IBM в банковия сектор. Има опит и в търговска банка като началник-отдел „Картови разплащания“. Притежава магистърска степен по електроника от Техническия университет – София, и магистърска степен по Project management от George Washington University. Завършила е мениджмънт в Henley Management College. Нейната роля е да развива продуктите и услугите на Visa сред финансовите институции в България. Тя управлява отношенията на компанията с банките и с други организации, които предлагат безналични разплащания.

Visa е един от световните лидери в дигиталните плащания. Обработва годишно над 215 млрд. трансакции на разплащания между потребители, търговци, финансови и правителствени институции в над 200 държави и територии. Мисията ѝ е да свързва света чрез най-иновативната, надеждна и защитена мрежа за разплащания, която позволява на частни лица, компании и стопанства да просперират.

По думите на Красимира Райчева постоянството и принципността са водещите черти в характера ѝ. „Свързани заедно, те винаги са ми помагали много в професионалното ми развитие. Формират и моя лидерски стил. Постоянството на лидера при преодоляване на предизвикателства вдъхва увереност у екипа и го изпълва с решимост. Принципността му дава сигурност и предвидимост. Така се смекчава рискът от турбуленции при непредвидени обстоятелства, а във всекидневната работа се осигуряват стабилност и доверие“, казва тя.

Q&A

Винаги ли сте честна и кога си позволявате да спестите оценка или коментар? Как се отнасяте към думите на Чарлс Дикенс, че всяка прекрасна цел може да се спечели с честни средства. А ако не може, то целта е лоша?

За никого няма да е изненада, ако кажа, че честността работи универсално. Създава възможности за задаване на по-оптимални въпроси, получаване на по-искрени отговори и преодоляване на пречките. Първо, трябва да се научим да бъдем честни с това, което се случва в нашата общност – включително как се променя нашата индустрия и случващото се в света около нас. Второ, нужно е да се научим да бъдем честни относно това как гледаме на другите в нашата компания – независимо дали са колеги, клиенти или потенциални клиенти. И накрая, необходимо е да се научим да бъдем честни със и за себе си, за да можем лесно да разпознаем дали казваме искрено „не“ или „да“.

Що се отнася до втората част на въпроса, бих казала, че не изповядвам максимата „Целта оправдава средствата“ и съм доста далеч от нея. Почтеността е в основата на всичко, което правим във Visa. Тя ръководи нашите решения и вдъхновява нашите действия. Като доверена марка в разплащанията ние се придържаме към най-високите етични стандарти и насърчаваме култура, която цени прозрачността, честността и почтеността.

Какъв е резултатът, когато комбинирате ученолюбието със смелостта? Бих­те ли ни дали пример?

Живеем в динамична и предизвикателна информационна среда. Това означава, че за да бъдеш ефективен лидер, не трябва да преставаш да се учиш и да се интересуваш. Ученолюбието, а и любопитството са неотменни условия да бъдеш разумно, а не безразсъдно смел в бизнеса. Те са и факторите, които ни вадят от зоната ни на комфорт и ни дават смелост да се изправим пред бизнес предизвикателствата и да ги преодолеем. Когато внедряваме нова услуга на даден пазар, отговорът на въпросите дали тя ще е успешна, как да привлечем повече клиенти, няма да ни тревожи, ако познаваме в детайли средата, търсенето, стейкхолдърите (заинтересованите страни). Но и всички фактори, които им влия­ят, и сме проявили смелостта да бъдем там в точния момент. Затова зародените в детството и непрекъснато развиващи се през годините ученолюбие и любопитство се превръщат в наш съюзник в бизнеса. Когато стъпваш на тях, не е трудно да си смел.

Кой е вашият начин да бъдете благоразумна? Тази добродетел еднакво ли се проявява в работата и в живота извън нея?

Благоразумието е качество, което придобиваме в процеса на развитие и съзряване. То е това, което позволява да се направи избор в полза на правилните и най-ефективни начини и методи за постигане на поставените цели. Благоразумието е, с прости думи, способността на човек да се ръководи от аргументите на разума и да избере онези методи, които ще донесат или най-добри резултати, или най-малко загуби.

Благоразумието има безброй много измерения в бизнеса и в живота и всички те са с положителна конотация. Сама никоя добродетел не би могла да е достатъчна за постигането на бизнес целите, затова благоразумието трябва да бъде съпътствано от смели действия и премерен риск. Това е моята рецепта както в бизнеса, така и в живота.

***

Топ 5 сили на характера според теста на VIA

1. Честност

2. Ученолюбие

3. Смелост

4. Благоразумие

5. Екипност

***

Текстът е част от шестото специално издание на Мениджър "Жената е..."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ