Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Акциите на южнокорейски вериги за бързо хранене, които сервират пържено пиле, получиха значителен тласък благодарение на една нова, не толкова тайна съставка – щипка "Дженсен лудост" или „Jensanity”.
Изпълнителният директор на технологичният гигант Nvidia Дженсън Хуанг беше в Сеул, където се срещна с висши мениджъри на компании като Samsung и Hyundai. Това само по себе си е голяма новина, но снимките и видеоклиповете, на които Хуанг се наслаждава на местната класика при бързата храна – пикантно пиле с няколко бири - станаха изключително популярни, а акциите на корейските марки за пържено пиле, регистрирани на KOSDAQ, отбелязаха ръст от 20% до 30% за сутрин.
Дженсън Хуанг беше заснет заедно с Джей Й. Ли от Samsung и Чунг Еуисун от Hyundai в заведение от веригата Kkanbu Chicken, което се превърна в характерна черта на шефа на Nvidia, привличаща обикновения човек - да се храни в непретенциозни заведения. Хуанг дори се пошегува с репортерите пред ресторанта: „Това е много полезно за здравето, нали?“
Но какво прави корейското пържено пиле достойно за дегустация или дори предпочитано пред конкурентни стилове като емблематичното американско KFC?
То е по-хрупкаво от обичайния стил на пържено пиле, с наситен пикантен вкус, лепкав, сладко-кисел вкус и сочен умами вкус. Най-близките западни сосове, които могат да допринесат за характерния вкус (но не и за пикантността), са сосът Уорчестършир и/или сосът OK.
Макар че Kkanbu Chicken не се търгува публично, конкуренти като Kyochon F&B отбелязаха ръст на фондовата борса с до 20% през деня. "Дженън лудостта" е заразителена и Bloomberg отбелязва, че акциите на свързани с индустрията компании като Cherrybro Co., преработвател на птиче месо, са се покачили до дневния лимит от 30%. Друг бенефициент от тази среща за бързо хранене е Neuromeka, който пък е производител на роботи за пържене на пилешко месо.
Отбелязва се, че корейските инвеститори се влияят лесно от рискови сделки, преследвайки краткосрочни печалби на фона на културни, политически и мем-достойни събития. Bloomberg цитира като доказателство за това явление неотдавнашното посещение на американския президент Доналд Тръмп в Южна Корея, където той похвали химикалката на домакина, което доведе до скок в цената на акциите на местния производител на химикалки MonAmi Co.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |7 типични черти на успешните хора
Управление | Advertorial |Един 3-секунден трик, с който ще впечатлите всеки по телефона
Техники за успех | Advertorial |Притча: Къщата, в която ще живееш утре
Маркетинг | Advertorial |БСП и ВМРО събрали над 310 хил. подписа за референдум за АЕЦ „Белене”
България | Advertorial |По света и у нас през март
Маркетинг | Advertorial |10 съвета за начинаещи мениджъри
Управление | Advertorial |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Стартира ADAC Opel Rallye Cup
Автомобили |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.