9 практики, които култивират лоялност

9 практики, които култивират лоялност

Ако искате да основете успешен бизнес, бъдете пример, който другите да следват. Изграждането и поддържането на правилната култура е жизненоважно за всяка стартираща компания.

Дългогодишният ми опит като предприемач ме научи, че няма значение какви хора се опитвате да привлечете около себе си. Ако се отнасяте правилно, те ще искат да инвестират времето, енергията и парите си, за да ви помагат. Всичко се свежда до отношението.

Замислете се: проблемите и сроковете са неизбежни. Винаги ще има ситуации, в които нямате необходимите време и средства, и фактори, които не са под ваш контрол. Но едно можете да контролирате – държанието си и отношението към околните.

Ако искате да се превърнете в истински лидер и да изградите лоялни и дълготрайни взаимоотношения, прилагайте следните качества в практиката:

Бъдете напредничави

Нещо, което ми се наложи да приема, е че никога не мога да отметна всички задачи. Нереалистично е. Защото дори предприемачите, които работят до посиняване, са зависими от други хора. Ако зависеше от мен, всички щяха да действат със същото бързо темпо, с което и аз. Но през годините съм разбрал, че е по-добре да подготвяме околните за техния успех. А един от най-добрите начини да направим това е като гледаме напред.

Когато казвам „бъдете напредничави“, имам предвид предварително да информирате подчинените си какво се изисква от тях, за да могат те да поемат отговорност за изпълнението на задачите. Винаги бъдете наясно със следващите стъпки и срокове. Ако се съмнявате, вдигнете телефона.

Подранявайте с 5 минути

Точността изисква самоконтрол и дисциплина. Честно казано, тя е признак на умението да се посвещаваме. За мен е важно партньорът ми да притежава това достойно за уважение качество.

Създайте си навика да подранявате с няколко минути. Но какво всъщност значи „навик“? Да го правите абсолютно всеки път. Хората ще забележат. Ако уважавате тяхното време, и те ще уважават вашето. Толкова е просто. Точността се простира и до това, да отговаряте на имейли и да връщате телефонни обаждания бързо. Кой има време за губене? Ако направите точността част от графика си, ще можете да се посвещавате.

Бъдете на разположение

Направете така, че на хората да им е лесно да се свързват с вас. Вбесявам се, когато трябва да търся нечии контакти под дърво и камък. Не разбирам – не искат ли да развиват бизнеса си? Как могат хората да обсъдят с вас за някоя страхотна възможност? Като начало, би било добре да изпишете телефонния си номер под подписа в електронната си поща.

Бъдете информирани

Изучете историята на бранша си и настоящите тенденции в него. Никога не спирайте да се учите. За нула време ще станете експерт. Ще добиете инстинкт за това, накъде се е запътил пазарът, а оттам ще можете да развивате бизнеса си в правилната посока. С течение на времето ще се превърнете в съветник.

Бъдете проактивни

Това е най-добрият начин да сте една стъпка пред конкуренцията. Забелязвате ли потенциален проблем на хоризонта? Насочете вниманието към него. Не се срамувайте. Другите ще започнат да ви следват и след време предотвратяването на трудностите няма да пада само върху вашите плещи.

Не позволявайте на никого да ви спре

Лидерите превръщат препятствията в решения. Прочетете The Obstacle Is the Way на Раян Холидей.

Бъдете достъпни

Ако се разкриете пред хората и сте склонни да покажете своята уязвимост, те ще отвърнат със същото – ще бъдат любезни и искрени и ще обсъждат с вас най-неприятните си преживявания. Този вид доверие е незаменим. Ако сте готови да го демонстрирате, чудесно. Никога не подценявайте влиянието на това, да дарите някого с пълното си внимание.

Бъдете услужливи

Намирайте време, което да инвестирате в чуждия успех. Никога не знаете кой накъде се е запътил. Нещо, което не изисква много то вас, може значително да повлияе на другите. Тази година например, човек, на когото подадох ръка, ми призна, че съм променил начина му на мислене и че е станал по-склонен да помага на околните. И така, когато пред него се откриха няколко страхотни възможности, той ги сподели с мен.

Когато някой ви помоли за помощ, гледайте на ситуацията като на възможност да обогатите мрежата си от лоялни контакти. „Когато стигнете до върха, издърпайте човека след себе си нагоре“, гласи една любима мисъл.

Проявявайте разбиране

Умението и склонността ви да вървите в чуждите обувки е значително преимущество. Преговорите с околните ще протичат много по-гладко, защото ще можете лесно да откривате наистина ефективни решения. А оттам и работата по проектите ще бъде много по-бърза.

Може да звучи банално, но не е – ако сте изключителни, хората ще ви ценят и ще искат да ви следват. А признателните личности винаги се отплащат.

Стивън Кий, съосновател на InventRight и автор на поредицата One Simple Idea, за Entrepreneur.com

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ