10-те най-скъпи за поддръжка автомобили
Разходите за луксозните автомобили не приключват с тяхната покупка. Всъщност, те тогава започват. Истинските разходи за удоволствието да притежаваш автомобила често са много повече от това, което клиентите си мислят - ремонт, застраховки, лихви и други разходи. Например, Audi R8 държи цена от малко повече от $170.000 на изхода на магазина. След пет години, разходите за собственост на R8 са $193.500 средно.
Wall Street Journal състави любопитна класация на 10-те най-скъпи за поддръжка автомобили в днешно време.
Цените на колите в класацията варират от $91,000 до $ 210.000, а разходите по тях в продължение на средностатистически срок на притежаване до подмяна на модела варират от $ 117.000 до $ 245.000.
Значителен дял във формирането на тези крайни разходи на собственост е рязкото обезценяване на луксозни автомобили през първите пет години. Посочените тук 10 модела се очаква да се губят някъде между 27% и 47% от стойността си през първите пет години от излизането им на пазара.
Амортизационните разходи обаче далеч не са единствените. Някои преки разходи, включително ремонти, поддръжка, застраховка и гориво, може да струват на водача повече от $10,000 за първите пет години от покупката
Вижте 10-те най-скъпи за поддръжка автомобили според Wall Street Journal:
10. GT-R
> Производител: Nissan
> Реална стойност на собственост: $117.892
> Продажна цена: $91.830
Nissan GT-R е един от най-търсените нови спортни автомобили в САЩ. Базовата цена на колата е $ 92 000. GT-R се нарежда сред топ 10 на най-скъпите автомобили за поддръжка благодарение основно на две причини разходите за амортизацията му и разходите за поддръжка, които възлизат на 10 043 щатски долара за период от пет години. Също така колата държи едни от най-високите застрахователни разходи от 22 334 долара за пет години.
9. Range Rover
> Производител: Land Rover
> Реална стойност на собственост: $118.158
> Продажна цена: $88.862
Range Rover има 13-та най-висока базова цена от 291 разгледани модели. Въпреки това, изключително високите разходи за поддръжка на автомобила го нареждат в Топ 10 за най-високата стойност на собственост. В сравнение с другите модели, Range Rover има най-голям разход за ремонти, който излиза средно 4214 долара общо в продължение на пет години. Тази сума е третата най-висока. Също така скъпи за собствениците на Range Rover са и разходите за гориво. За повече от пет години, всеки негов притежател ще плати почти 22 000 долара за гориво.
8. ActiveHybrid 7
>: Производител: BMW
> Реална стойност на собственост: $122.076
> Продажна цена: $101.545
BMW ActiveHybrid 7 има сравнително добра икономия на гориво и също е сравнително мощен. Въпреки това, действителната цена на колата е много повече от първоначално платените за притежаването му $101 000. След пет години допълнителните разходи, включително данъци и такси, застраховки средно надхвърлят $122 000.
7. G-Class
>: Производител: Mercedes-Benz
> Реална стойност на собственост: $126.714
> Продажна цена: $ 108.900
Mercedes G-Class има третите най-скъпи разходи за гориво сред всички модели, които възлизат на около $ 23 500 за пет години. Клиентите очевидно нямат нищо против да плащат тези високи разходи, тъй като G-Class е в производство от 1979 г. насам до днес.
6. LS 600h L
> Прозиводител: Lexus
> Реална стойност на собственост: $129.542
> Продажна цена: $119.019
Въпреки че Lexus LS - флагман на компанията - е в производство от 1989 г. насам, хибридния LS 600h L е на пазара едва от 2006 г. Базовата цена на автомобила е $119.019 и е петата най-висока сред всички компании.
5. SL-Class
> Производител: Mercedes-Benz
> Реална стойност на собственост: $129.588
> Продажна цена: $106.718
Grand Tourer SL е в производство от 1954 година. През 2007 г. дебютира моделът SL550. Въпреки че е седмият най-скъп автомобил по каталожна цена, той се нарежда на пето място като най-скъпият модел за поддръжка поради високите си лихви и застраховка. Общо регистрациите на този модел са спаднали драстично от над 5600 през 2007 г. до по-малко от 1500 през 2011.
4. CL-Class
> Производител: Mercedes-Benz
> Реална стойност на собственост: $142.558
> Продажна цена: $121.671
CL-Class има четвъртата най-висока цена на изхода от магазина. Той също така има третите най-високи разходи за поддръжка. Продажбите на автомобила постоянно намаляват през годините. Имаше повече от 3200 броя регистрации през 2007 г. През 2011 г. те намаляват на 980.
3. ALPINA B7
> Производител: BMW
> Реална стойност на собственост: $153.150
> Продажна цена: $133.445
Броят на регистрациите на Alpina B7 е значително по-нисък от тази на другите коли в този списък. Това е резултат на ограничен брой автомобили, внесени в Северна Америка. Началната цена на автомобила надхвърля $133 000. Той също така има сред най-скъпите лихви по финансиране и застраховане.
2. R8
> Производител: Audi
> Реална стойност на собственост: $193.429
> Продажна цена: $170.175
Цената за покупка на Audi R8 в размер на 170 175 щатски долара е повече от истинската стойност на третият най-скъп автомобил за поддръжка. Спортният модел с две врати също така има вторите по ред най-скъпи разходи за поддръжка, достигайки $ 7370 за период от пет години. Тя също се отличава с особено високи разходи за гориво. Въпреки това колата има 1 173 регистрации през 2011 г. - повече отколкото, през която и да е друга година.
1. SLS AMG
> Производител: Mercedes-Benz
> Реална стойност на собственост: $ 245.469
> Продажна цена: $ 210 875
Mercedes-Benz SLS AMG е в производство от 2010 насам. От този момент, това е най-скъпият автомобил на пазара. Цената за покупка на автомобила е повече от $210 000 и е около $40 000 по-скъпа от базовата цена на R8. След амортизацията, лихвите, застраховките, разходите за гориво и поддръжката за повече от пет години, реалната стойност на притежаване достига почти четвърт милион долара. Това очевидно не е пречка SLS AMG да има 707 регистрации през 2011 г. спрямо 470 през 2010 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.